مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران برگزار شد
کد خبر: 2757513
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
با حضور قرآنیان؛

مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ امیرمحسن سلطان احمدی: مرحله نهایی «دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران» با کشف استعدادهای درخشان قرآنی شهر، جمعه ۳ بهمن ماه در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، «مرحله نهایی دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران» با حضور 216 نفر از قاریان و حافظان ارزشمند شهر تهران برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، مرحله نهایی این مسابقات که در سه رشته قرائت تحقیق ، قرائت ترتیل (صحیح‌خوانی) و حفظ پنج جزء پیوسته و در دو رده سنی زیر 16 و بالای 16 سال ویژه خواهران و برادران برگزار شده، امروز جمعه 3 بهمن‌ماه از ساعت 8 تا 18 با حضور 216 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی، در فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

حضور چشمگیر دختران و پسران خردسال که بیش از 5 جزء قرآن کریم را حفظ بودند از نکات بارز و دیدنی این مسابقات بود. شرکت‌کنندگان از سراسر شهر تهران از صبح زود در فرهنگسرای قرآن گرد هم آمدند تا با رقابتی زیبا و گوش‌نواز محفوظات و تکنیک های تلاوت خود را محک بزنند.

این رقابت با حضور داوران بین‌المللی از جمله اساتید: عباس امام‌جمعه، محمدحسین سعیدیان، احمد ابوالقاسمی، معتز آقایی، سعید زکی لو و حسین اخوان اقدم و در بخش خواهران اساتید: امیرآبادی، چنگی، ایزدی، احمدی، اسدنیا و امیر یوسفی داوری شد که از مجموع شرکت‌کنندگان این مرحله 36 نفر برگزیده نهایی در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

علاوه بر اساتید قرآنی جلسات، تعداد زیادی از کارشناسان قرآن مراکز فرهنگی شهر، مدیران و معاونان فرهنگسراهای شهر تهران و همچنین مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از روند این مسابقات بازدید به عمل آوردند.

captcha