تجلیل از ۳۶ منتخب دومین مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران
کد خبر: 2766616
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

تجلیل از ۳۶ منتخب دومین مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین اختتامیه دومین مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران، فردا، هفتم بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآنی شهر تهران، فردا، سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه از ساعت 15 با حضور عموم علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود.

این اختتامیه با همراهی اساتید قرآنی شهر تهران، مدیران مراکز و نهادهای قرآنی، مدیران و معاونین شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیران فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهر تهران در تالار شهید آوینی فرهنگ‌سرای بهمن تشکیل می‌شود.

در این مسابقات که سه هزار شرکت‌کننده بانو و آقا در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل(صحیح‌خوانی) و حفظ پنج جزء پیوسته در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در دو مرحله مقدماتی و نهایی در فرهنگ‌سراهای شهر تهران باهم به رقابت پرداختند که در نهایت با منتخب شدن 36 نفر از آنها این دوره از مسابقات نیز به پایان راه رسید.

اجرای این مراسم برعهده عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی است، تلاوت نفرات اول رشته قرائت تحقیق و حفظ 5 جزء پیوسته و  اجرای تواشیح و همسرایی گروه قدر، سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و ارائه گزارش از سوی علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از روند برگزاری مسابقات و قرائت بیانیه هیئت داوران توسط محمدرضا پورزرگری و پخش کلیپ‌هایی از روند برپایی دومین دوره مسابقات از دیگر بخش‌های این مراسم است.

همچنین تجلیل از سیدمحسن موسوی‌بلده به عنوان نماینده اساتید جلسه‌دار تهران و همچنین تجلیل از خانواده مرحوم ابراهیم پورفرزیب(استاد مولایی) و تجلیل و اهدای هدایا به برگزیدگان مرحله نهایی مسابقات، پایان‌بخش این برنامه خواهد بود.

captcha