لباس متحدالشکل قاریان با نظر اساتید و قاریان طراحی شده است
کد خبر: 3274337
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
طراح لباس قاریان:

لباس متحدالشکل قاریان با نظر اساتید و قاریان طراحی شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: هما فرهنگ‌رنجبر اظهار کرد: نمونه اولیه لباس متحدالشکل قاریان با تأیید اساتید، قاریان و مسئولان مربوطه طراحی شده است.

هما فرهنگ‌رنجبر، کارشناس و طراح لباس متحدالشکل قاریان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: یک سال پیش از سوی شورای عالی قرآن تماسی در ارتباط با طراحی لباس قاریان به منظور هماهنگ‌سازی لباس متحدالشکل قاریان با بنده گرفته شد و طی جلسات متعددی که با مسئولان این شورا و نمایندگان اساتید قرآن داشتیم بنا شد نمونه‌ای از لباس پیشنهادی آماده و رونمایی شود تا نظرات اساتید و قاریان قرآن نیز درباره این لباس گرفته شود.
وی در ادامه گفت: از زمان شروع پروژه تا به امروز، یکسال گذشته است که طی یکسال گذشته کارشناسان ما مشغول طراحی این لباس بودند و مواردی که برای طراحی این لباس در نظر گرفته شد نیز مواردی بود که یک قاری قرآن بتواند از این لباس به عنوان یک لباس موقر و رسمی در مجامع بین‌المللی استفاده کند.
رنجبر افزود: همچنین در طراحی این لباس به این نکات نیز توجه شد که قاری قرآن بتواند ضمن تلاوت قرآن، راحت باشد و جنس لباس نیز از الیافی باشد که قاری احساس راحتی کند و فضای مناسب‌تری برای قرائت قرآن در این لباس ایجاد شود.
وی ادامه داد: اساتید و قاریان قرآن کریم طی جلسات متعدد درخواست‌های خود را درباره نحوه طراحی لباس متحدالشکل به ما ارائه کردند و ما نیز مجموع نظرات را جمع‌بندی کرده و طراحی کنونی که رونمایی شده است، ارائه کردیم.
کارشناس و طراح لباس متحدالشکل قاریان در ادامه گفت: نمونه اولیه لباس متحدالشکل قاریان پنجشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در قالب برگزاری مراسمی با حضور اساتید و قاریان قرآن رونمایی شد که در آن جلسه نظرات اساتید قرآنی از طریق فرم‌های نظرسنجی دریافت شد تا نظرات آنها نیز درباره طراحی این لباس مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شود.
وی یادآور شد: به هرحال سلایق و نظرات اساتید و قاریان قرآن متفاوت است و ممکن است بنا به نظراتی که از طریق فرم نظرسنجی جمع‌آوری می‌شود، طراحی لباس متحدالشکل قاریان تغییر کند.
رنجبر عنوان کرد: طرح ارائه شده برای لباس متحدالشکل قاریان، تاییدیه افرادی بوده که در مجموع جلسات متعدد با حضور اساتید و مسئولان مربوطه حضور داشته‌اند اما از ابتدا قرار بر این بود که در نهایت نظرسنجی بین قاریان و اساتید قرآن نیز صورت گیرد.
وی در پایان گفت: پیشنهاد ما از نظر رنگ‌بندی لباس تنوع بیشتر بوده است اما آنچه که در مراسم رونمایی شد انتخاب اساتید و قاریان بود و باید ببینیم نظر دیگر اساتید و قاریان قرآن چیست.

 

 

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۲:۳۴
0
0
قال الله تبارک و تعالی فی القرآن الکریم:
...و لباس التقوی ذلک خیــــــــــر .
حسین
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۵:۰۱
0
0
اصولا چه نیازی به چنین لباسی داریم؟
ضمن اینکه این لباس تلفیقی از شلوار و کت یقه آخوندی است و عبا که ترکیبی است عربی!
بهتر نیست به عوض این تشریفات غیر ضروری ، ما قاریان به زیور تقوا آراسته شویم؟!!
کاربر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۰۹:۰۲
0
0
بهتر از این می‌توانستند لباس طراحی کنند.این لباس رنگ و بویی از فرهنگ ایرانی ندارد چون از همان عبا استفاده شده است که قاریان عربی استفاده می‌کنند و حال آنکه هدف از طراحی این لباس ویژه قاریان و حافظان برتر و بین‌المللی این است که نشان دهنده فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باشد.
captcha