لزوم درک قرآن به جای تمرکز بر شیوه‌های حفظ و قرائت/ دریافت هدایت از قرآن طلب و سعی خالصانه می‌خواهد
کد خبر: 3312326
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
توصیه عالم مالزیایی در آستانه مسابقات قرآن:

لزوم درک قرآن به جای تمرکز بر شیوه‌های حفظ و قرائت/ دریافت هدایت از قرآن طلب و سعی خالصانه می‌خواهد

گروه بین‌الملل: بسیاری از ما به جای یادگیری و درک قرآن، بر شیوه‌های قرائت و حفظ تمرکز می‌کنیم؛ حال آن که درک اسلام بدون درک عمیق قرآن کریم غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی پیش از این همواره در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد و مردم در خانه‌هایشان این مسابقات را پیگیری می‌کردند.
قرائت‌های زیبای قاریان برتر جهان مادرانی را که مشغول تهیه خوراک افطار بودند در صحن خانه‌ها همراهی می‌کرد.
گرچه این مسابقات دیگر در ماه رمضان برگزار نمی‌شود، امسال پنجاه‌وهفتمین دوره آن عرصه‌ای برای افزایش آگاهی‌ها در مورد اهمیت درک کلی‌نگر از اسلام است.

قرآن؛ راهنمایی برای دوران آشفتگی
برای مقابله با افزایش تصورات منفی در مورد اسلام، مسلمانان باید تلاش‌هایشان را برای درک قرآن و زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنی افزایش دهند.
اشام احمد از کارشناسان مؤسسه درک اسلامی مالزی می‌گوید: اما بسیاری از ما به جای یادگیری و درک قرآن، بر شیوه‌های قرائت و حفظ تمرکز می‌کنیم؛ حال آنکه درک اسلام بدون درک عمیق قرآن کریم غیرممکن است.
وی افزود: اما چگونه می‌توان تعابیر نادرست از اسلام را از حقیقت اسلام تشخیص داد اگر ساختار معتبری برای درک نداشته باشیم؟ کجا می‌توان منبع معتبری برای حقیقت اسلام پیدا کرد؟ مسلماً در قرآن کریم.
احمد گفت: مسلمانان همانند آینه‌ای هستند که سیمای اسلام را به جهان نشان می‌دهند.
وی تأکید کرد: این اسلام نیست که در آموزه‌هایش اشکال دارد بلکه آن آینه است که آنقدر زنگار گرفته که توانایی انعکاس سیمای اسلام را ندارد.
اشام احمد ادامه داد: این آینه باید کاملاً تطهیر شود تا بتواند اسلام را همانگونه که هست نشان دهد. برای این منظور مسلمانان باید یک فرآیند آموزش مجدد قرآن را به عنوان یک منبع هدایت آغاز کنند.

قرآن و وحدت اسلامی
این عالم مالزیایی گفت: قرآن عرصه‌ای برای اتصال مسلمانان سراسر جهان است. با این حال، چنان اتحادی بدون درک درست از قرآن غیرممکن خواهد بود.
وی افزود: اگر شناخت مسلمانان از اسلام منطبق با قرآن نباشد، همبستگی‌ای که آرزوی آن را داریم اتفاق نخواهد افتاد.
احمد عنوان کرد: هدایت شدن از طریق قرآن چیزی نیست که به سادگی با نشست و صحبت کردن در مورد آن کسب شود، بلکه نیازمند آن است که فرد خالصانه آن را طلب کند و به دنبال آن باشد.

captcha