حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی/ پادشاه مسابقات را افتتاح می‌کند
کد خبر: 3311527
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

حضور بیش از ۷۰ کشور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن مالزی/ پادشاه مسابقات را افتتاح می‌کند

گروه بین‌الملل: بیش از ۷۰ کشور در پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی که ۱۹ خرداد در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور آغاز می‌شود، حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، عثمان مصطفی، دبیرکل سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) اعلام کرد: تا اینجا حضور 29 کشور در رشته قرائت قرآن، 27 کشور در رشته حفظ و 20 کشور در هر دو رشته نهایی شده است.
وی افزود: در رشته قرائت قرآن، مالزی با دو نماینده حضور خواهد داشت که برگزیدگان گروه بانوان و آقایان پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرائت مالزی هستند که اخیراً در این کشور برگزار شد.
عین‌الدین حلمی و حسنا حسن، نمایندگان مالزی در رشته قرائت بانوان مسابقات بین‌المللی این کشور خواهند بود.
در رشته حفظ آقایان نیز محمد شزانی جمی و فریحه ذوالکفلی نمایندگان مالزی خواهند بود که برگزیدگان سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری این کشور بوده‌اند.
به گفته مصطفی عثمان، 15 داور بین‌المللی از کشورهای مصر، عربستان، مالزی، اندونزی، برونئی و تایلند این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.
عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات حضور خواهد داشت.
به گفته مصطفی عثمان، برگزیدگان این مسابقات در رشته قرائت در گروه بانوان و آقایان یک شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت مالزی از بنیاد توسعه اقتصادی اسلامی مالزی، جایزه نقدی به ارزش 40 هزار رینگیت، یک هدیه یادگاری و لوح شرکت در این مسابقات را دریافت خواهند کرد.
در بخش حفظ نیز برگزیدگان شمشی به ارزش 20 هزار رینگیت، 20 هزار رینگیت جایزه نقدی به همراه هدیه یادگاری و لوح دریافت خواهند کرد.
این مسابقات به مدت 5 روز برگزار خواهد شد.
گفتنی است، محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری برجسته کشورمان از خراسان رضوی در پی کسب مقام دوم مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه کشور در سال 93 به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت به پنجاه‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی اعزام می‌شود.
وی تاکنون در رشته قرائت رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف کشور در سال 81 و رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال 93 را به دست آورده است.

 مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ۱۹ خردادماه آغاز می‌شود

 حاجی حسنی کارگر: قاریان ایرانی به دلیل مسائل سیاسی به حق واقعی خود نمی‌رسند

مطالب مرتبط
captcha