کسب رتبه پس از شهید «حاجی‌حسنی» سخت است
کد خبر: 3479641
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
سیدمصطفی حسینی:

کسب رتبه پس از شهید «حاجی‌حسنی» سخت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی با اشاره به اینکه پس از کسب رتبه اولی توسط شهید منا محسن حاجی‌حسنی، حضور در این رقابت‌ها سخت است، دعای همیشگی‌اش را افتخارآفرینی برای کشورش بیان کرد.

سیدمصطفی حسینی، نماینده ایران در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد این مسابقات و شرایط خود برای حضور پرقدرت در آن گفت: خوشبختانه از لحاظ فنی برای حضوری عالی در این مسابقات آماده هستم. همیشه از خدا خواسته‌ام که من را مورد لطف خود قرار دهد.
وی در پاسخ به این سؤال که به حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به جای مالزی فکر کرده‌اید یا خیر? افزود: علاقه‌ای به اینکه حتماً بخواهم در یک رقابت خاصی حضور داشته باشم، ندارم. همیشه دوست داشته‌ام تا در هر مسابقه بین‌المللی که حضور می‌یابم بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم، این مسئله برای من مهمتر بوده است.
این قاری جوان کشورمان در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری در مورد انتخاب استاد راهنما در مسابقات مالزی، اظهار کرد: ترجیح خودم این است که از پدرم به عنوان استاد راهنما در این مسابقات استفاده کنم، البته اگر مسئولان اعزام تأکید بر همراه بردن استاد خاصی را داشته باشند، ناگزیر از این کار خواهم شد به هر حال انتخاب اول من برای همراه داشتن راهنما، پدرم است.
دعایم افتخارآفرینی برای کشورم همانند «محسن حاجی‌حسنی» است
نماینده ایران در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی همچنین در مورد شیوه تلاوت در مسابقات مالزی، خاطرنشان کرد: از نحوه تلاوت در این مسابقات اطلاع دارم و می‌دانم که باید چهار مقام را در حین تلاوت داشته باشم. در این زمینه  تلاوت‌های بسیاری از شرکت‌کنندگان کشورمان در این مسابقات از جمله «محمد مشمول»، «حامد ولیزاده» و شهید منا«محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» را شنیده‌ام.
حسینی اذعان کرد: از گوش دادن این تلاوت‌ها به این نتیجه رسیده‌ام که برای رسیدن به نتیجه باید تمام تلاش خود را به کار بست به نحوی که جای هیچ حرف و حدیثی برای هیچ‌کس باقی نگذارد. امیدوارم چنین تلاوتی در مسابقات مالزی داشته باشم و بتوانم افتخارآفرینی کنم.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه در جلسات استاد «احمد ابوالقاسمی» حضور داشته‌ام و خود را شاگرد ایشان می‌دانم، گفت: با توجه به اینکه همیشه از راهنمایی‌های این استاد برجسته استفاده کرده‌ام در مسابقات مالزی نیز قطعاً از راهنمایی‌های ایشان استفاده خواهم کرد و البته قطعاً از راهنمایی‌های مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر نیز استفاده خواهم کرد.
دعایم افتخارآفرینی برای کشورم همانند «محسن حاجی‌حسنی» است
این قاری جوان کشورمان همچنین در مورد اول شدن نماینده ایران در رقابت‌های سال گذشته مالزی، بیان کرد: از اینکه سال گذشته و بعد از 9 سال یک قاری ایرانی حائز رتبه شد بسیار خوشحال شدم، البته شاید بسیاری فکر کنند که این موضوع کار من را سخت کرده است، اما به اعتقاد من هر اتفاقی که بخواهد، اتفاق بیفتد می‌افتد و اول شدن نماینده ایران در رقابت‌های سال گذشته مالزی، تأثیری بر کسب رتبه من در امسال نخواهد داشت.
حسینی همچنین در مورد آمادگی فعلی خودش اظهار کرد: تا قبل از مسابقات سراسری در کرمانشاه در اوج آمادگی بودم و هیچ بیماری هم به سراغ من نیامد اما بعد از مسابقات و حتی در زمان برگزاری اردوی تعیین نماینده‌های ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن، دچار بیماری‌ شدم. البته در حال حاضر، شرایط خوب است و در اوج قرار دارم.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در مورد میزان تمرینات خود برای حضور قوی در این رقابت‌ها گفت: همیشه و حتی زمانی که از فضای مسابقات دور هستم برای اینکه صدایم در بالاترین سطح بماند روزی دو ساعت تمرین تلاوت دارم. این یکی از توصیه‌های استاد ابوالقاسمی بوده است که همیشه سعی کرده‌ام به خوبی به آن عمل کنم. استاد ابوالقاسمی برای اینکه صدایم در اوج بماند توصیه‌های خوبی داشته‌اند و خوشبختانه این توصیه‌ها در مسابقات کرمانشاه به خوبی جواب داد.

دعایم افتخارآفرینی برای کشورم همانند «محسن حاجی‌حسنی» است
وی با بیان اینکه تلاوتش در مالزی نیز به سبک «منشاوی» خواهد بود، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من داشتن روزانه دو ساعت تمرین تلاوت، باعث می‌شود تا صدا در اوج نیز جذابیت‌های خودش را حفظ کند.
این قاری جوان کشورمان با تأکید بر اینکه جای شهید بودن کار بسیار سختی است و امیدوارم در مالزی جای شهید حاجی حسنی را به خوبی پر کنم، اذعان کرد: بر اساس راهنمایی‌هایی که از اساتید گرفته‌ام و بر اساس اعتقادی که خودم دارم، کسب رتبه از اهمیت کمتری برخوردار است و مهم این است که قرائت خوبی داشته باشم و اساتید و خودم از تلاوت انجام گرفته راضی باشم.
دعایم افتخارآفرینی برای کشورم همانند «محسن حاجی‌حسنی» است
حسینی در پایان در مورد تحصیلات خود نیز عنوان کرد: در حال حاضر مشغول تحصیل در ترم ششم رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هستم، در نهایت نیز امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و بتوانم در آنجا افتخار آفرین شوم که البته برای کسب این افتخار نیازمند دعای خیر مردم هستم.
captcha