مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی فردا افتتاح می‌شود
کد خبر: 3493693
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی فردا افتتاح می‌شود

گروه بین‌الملل: مراسم افتتاحیه پنجاه و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی فردا شب، 13 اردیبهشت‌ماه، با حضور پادشاه این کشور در کوالالامپور برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی فردا افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از مالزی، مراسم افتتاحیه فردا شب از ساعت 20 تا 23 به وقت محلی(16:30 به وقت تهران) در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور برگزار می‌شود و علاوه بر سفرا و دیپلمات‌های کشورهای شرکت‌کننده، مقامات مالزیایی از جمله عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها که تا 18 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت، مجموعاً 69 کشور حضور خواهند داشت که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و 26 کشور در هر دو رشته شرکت دارند.

کشور مالزی با چهار شرکت‌کننده در گروه‌های حفظ بانوان و آقایان و قرائت بانوان و آقایان حضور خواهد داشت.

این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار می‌شود و 15 داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد.

سیدمصطفی حسینی، قاری برجسته کشورمان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات است.

وی دیروز، 11 اردیبهشت‌ماه، به همراه پدرش و همچنین استاد محمد عباسی، محمود فتاحی و محمد جباری از فعالان قرآنی کشورمان وارد کوالالامپور شد.

captcha