حواشی با سابقه‌ترین رخداد قرآنی جهان
کد خبر: 3494466
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

حواشی با سابقه‌ترین رخداد قرآنی جهان

گروه بین‌الملل: پنجاه‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در کوالالامپور تا این لحظه با حاشیه‌هایی همراه بوده که در نوع خود جالب توجه است.

گزارش ایکنا از حواشی با سابقه‌ترین رخداد قرآنی جهان
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مالزی، پنجاه و‌هشتمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی دیروز، 13 اردیبهشت‌ماه، در حالی در مرکز تجارت جهانی «پوترا» در کوالالامپور افتتاح شد که عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه این کشور غایب بزرگ مراسم افتتاحیه بود و تنها وزیر امور دینی مالزی به استقبال متسابقان و حضار آمد.
 
در همین مراسم افتتاحیه هویدا شد که امسال چندان توجهی به مسابقات نشده است، در شهر هم هر چه گشتیم تا اطلاعیه یا خبری از مسابقات قرآنی بیابیم نتیجه‌ای حاصل نشد و تبلیغی که شایسته و در خور این رویداد قرآنی باشد، نیافتیم و جریان‌سازی و تبلیغات محدودی در ورودی فرودگاه توجه ما را جلب کرد.
 
پیش‌تر شنیده بودم که تفاوت مسابقات مالزی با دیگر رقابت‌های قرآنی جهان این است که حاضران به صورت خودجوش در سالن حاضر می‌شوند و جمعی انبوه به تشویق متسابقان می‌پردازند؛ اما سالن دوره پنجاه وهشتم گواه این مسأله نبود.
 
در افتتاحیه دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی که با یونیفرم‌های متحد الشکل که گویا بِرند مدارسشان بود جای جای سالن را پر کرده بودند تا شاید امتیازی در این رویداد قرآنی به نظر برسند.
 
در بزرگ‌ترین رخداد قرآنی جهان که گویا چندی پیش مهر آن به عنوان افتخاری بر سینه سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) حک شد، وزیر امور دینی مالزی به زبان مالایی که زبان رایج مردم این کشور است، سخنرانی کرد و سخنان وی ترجمه هم‌زمان نداشت؛ جالب‌تر این که متن سخنرانی نیز که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته بود، مالایی بود.
 
این در حالی است که مسئولان ابتدایی‌ترین مسابقات و همایش‌های بین‌المللی به‌منظور ارج‌نهادن به حاضران و میهمانان حتی المقدور سخنرانی‌ها را هم‌زمان ترجمه کرده یا متن ترجمه‌شده را در اختیار حاضران قرار می‌دهند.
 
قرائت قاری افتتاحیه نیز در سطح و طراز مسابقات بین‌المللی قرآن نبود و جمع حاضر حتی یک بار هم به قرائت واکنش نشان نداد و او را تشویق نکرد.
 
از همه اینها که بگذریم مشکل نورپردازی سالن بود به گونه‌ای که تمامی پروژکتورها و چراغ‌های نورپردازی به صورت مستقیم مقابل حاضران در سالن قرار گرفته بود و دیدشان را تا حدی مختل می‌کرد و برای تیم‌های رسانه‌ای حاضر مشکلاتی را در تهیه فیلم و عکس به وجود آورد.
 
جایگاه عکاسان و فیلمبرداران مراسم افتتاحیه نیز مشکلاتی داشت، آنان حق خروج از جایگاه مشخص شده را نداشتند؛ حال آن‌که اصلا زاویه دید مناسبی نسبت به سالن رقابت‌ها نداشتند.

حسینی: مردم برایم دعا کنند
 
در همین گیرو دار مراسم افتتاحیه با حضور در اتاق سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در رقابت‌ها با او هم‌ کلام شدم، مصطفی را پر انرژی و با انگیزه دیدم، می‌گفت: قصد دارد جایگاه محسن حاجی حسنی کارگر را حفظ کند.
 
سیدمصطفی از مردم خواست برایش دعا کنند تا بتواند نماینده خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشد.

این رویداد قرآنی تا شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه، ادامه دارد.
مطالب مرتبط
captcha