تأثیر روزه‌ بر کیفیت تلاوت‌‌ها/ اقامت رمضانیه؛ قانون مسابقات ترکیه برای برگزیدگان
کد خبر: 3506261
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
غلام‌نژاد عنوان کرد:

تأثیر روزه‌ بر کیفیت تلاوت‌‌ها/ اقامت رمضانیه؛ قانون مسابقات ترکیه برای برگزیدگان

گروه بین‌الملل: نماینده ایران در رشته قرائت چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه گفت: روزه کیفیت اجرای من و دیگر شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

غلام‌نژاد از تأثیر روزه بر تلاوتش می‌گوید
مهدی غلام‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: روزه‌داری در ماه رمضان بر کیفیت تلاوت‌ها تأثیرگذار بوده است؛ به نحوی که من دیروز(22 خرداد) در حین قرائت با گلوی خشک و احساس گرسنگی در سالن مسابقات تلاوت کردم.
وی افزود: با وجود اینکه گلویم خشک بود؛ اما سعی کردم تلاوت را مدیریت کنم و از تلاوتم راضی هستم؛ تنها کسی که توسط حضار تشویق شد، من بودم.
غلام‌نژاد بیان کرد: به نظر خودم بهترین تلاوت را در بین قاریان دیروز ارائه دادم و باید رتبه نخست را کسب کنم؛ هر چند که قراء توانمند و قوی دیگری در رقابت‌ها هستند که طی امروز و روزهای آینده تلاوت‌هایشان را ارائه می‌دهند.
قاری ایرانی مسابقات قرآن ترکیه تصریح کرد: آیین‌نامه این رقابت‌ها با مسابقات کشورمان بسیار متفاوت بوده و برای تجوید 60 امتیاز و برای صوت و لحن 40 امتیاز در نظر گرفته شده است.
قانون خاص مسابقات ترکیه
مهدی غلام‌نژاد یادآور شد: اگر جزء نفرات برتر مسابقات قرآن ترکیه باشم، باید تا آخر ماه رمضان در این کشور بمانم و در شهرهای مختلف تلاوت کنم؛ این قانون رقابت‌ها است؛ اما من بی‌اطلاع بودم.
چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن ترکیه از 21 خردادماه در مسجد فاتح استانبول آغاز شده است و تا 27 خرداد، ادامه دارد.
مطالب مرتبط
captcha