اجرای نماینده آمریکا در مسابقات دبی از نگاه علیرضالو
کد خبر: 3507607
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

اجرای نماینده آمریکا در مسابقات دبی از نگاه علیرضالو

گروه بین‌الملل: مجتبی علیرضالو نظر خود را درباره اجرای نماینده آمریکا در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی اعلام کرد.

اجرای نماینده آمریکا در مسابقات دبی از نگاه علیرضالو
مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن کشورمان و نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: شب گذشته، 26 خردادماه، 8 نفر از کشورهای مختلف در جایگاه شرکت‌کنندگان حاضر شده و به سؤالات داوران پاسخ دادند.
وی افزود: عبدالله مصطفی محمد ابوشوشه از مصر، عدین شاهزاد رحمن از آمریکا، ماستر حسین ساموه از تایلند، ابراهیم برخدله از سوئیس، سعید جمبای از کومور، علاء ماهر شریف دویکات از فلسطین، حبیب توموتی از مالی و طارق کارالیچ از بوسنی از شرکت‌کنندگان این شب بودند که به روایت فحص تلاوت کردند.
علیرضالو تصریح کرد: هر چند اجرای حافظان در این شب خیلی خوب نبود؛ اما در مجموع نسبت به شب‌های گذشته اجرای بهتری را شاهد بودیم.
حافظ ایرانی حاضر در مسابقات دبی درباره تلاوت نماینده آمریکا در این رقابت‌ها گفت: تلاوت عدین شاهزاد رحمن از نظر تجوید به نسبت دیگر حافظانی که تاکنون اجرا داشته‌اند، بهتر بود و از لحاظ حسن حفظ هم وی کامل و بدون اشکال خواند.  
مجتبی علیرضالو اجرای نماینده تایلند را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ماستر حسین ساموه خوب قرائت کرد؛ اما دو تا تذکر کوچک داشت که سریع آن را اصلاح کرد، وی مشکل خاصی در حسن حفظ نداشت و تجویدش هم خوب بود.
علیرضالو یادآور شد: من تا امروز در داخل سالن، شاهد رقابت‌ها بوده‌ام، هیچ‌کدام از کشورها صوت و لحن صد در صد خوبی نداشته‌اند.
وی در پایان گفت: تمام قرائت‌ها ساده و بدون کوچک‌ترین تنوع لحنی است؛ یعنی اگر متسابقین قرائت خود را با یک نوع لحن آغاز می‌کنند، تا آخر با همان لحن ادامه داده و قرائت خود را پایان می‌برند.
بيستمين دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از هفتم رمضان (بنابه تقویم امارات) در این کشور آغاز شده است و تا هجدهم رمضان ادامه دارد.

captcha