اختتامیه رقابت‌های قرآنی دبی امشب برگزار می‌شود
کد خبر: 3510084
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

اختتامیه رقابت‌های قرآنی دبی امشب برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، امشب، پنجم تیرماه، در سالن اجتماعات انجمن «فرهنگ و علوم» دبی برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه مسابقه قرآن دبی امروز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «quran.gov.ae»، کمیته برگزارکننده بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی اعلام کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها، امشب در سالن اجتماعات انجمن «فرهنگ و علوم» دبی برگزار خواهد شد و در حاشیه این مراسم،
از شیخ «محمدعلی سلطان العلماء»، پژوهشگر علوم قرآن و عالم دینی امارات نیز به‌عنوان شخصیت سال بیستمین دوره مسابقات جایزه دبی تجلیل می‌شود.
در این مراسم همچنین، از سه‌ نفر برگزیده مسابقات «زیباترین صوت‌ها» که روز پنجشنبه، سوم تیرماه، برگزار شد، تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
«جاسم خليفه ابراهيم» از بحرین، «عبدالله المأمون» از بنگلادش و «عبدالرحمن عبدالجلیل» از لیبی به ترتیب با کسب 85، 81.8 و 75.6 امتیاز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات زیباترین صوت‌های قرآنی را کسب کردند.

همچنین، کمیته روابط عمومی مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی بازدید از «برج خلیفه» را برای متسابقین سازماندهی کرد که در این بازدید، متسابقین از طبقه 124 این برج بازدید و اطلاعاتی در رابطه با معماری و مراحل ساخت آن کسب کردند.
بازدید از مقر اصلی مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی در منطقه «الممرز» و بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن و مصحف «شیخ خلیفه بن‌زاید» و کسب اطلاعاتی درباره مراحل پیشرفت رقابت‌های بین‌المللی قرآن جایزه دبی در طی بیست سال گذشته از دیگر برنامه‌هایی بود که برای متسابقین این دوره از مسابقات در نظر گرفته شد.

بیستمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن جایزه دبی، از 8 تا 18 ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات اتاق «بازرگانی و صنعت دبی» و در رشته حفظ کل قرآن برگزار شد و قرار است مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات امشب برگزار شود.
«مجتبی علیرضالو»، نماینده کشورمان در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی بود.
شیخ محمدعلی سلطان العلماء که به‌عنوان شخصیت اسلامی سال در بیستمین دوره جایزه دبی شناخته شده،‌ دارای بیش از 70 اثر در حوزه تفسیر قرآن، علوم دینی و احادیث است و تعدادی مساجد، مدارس، بیمارستان، دانشکده و مراکز آموزش قرآن تأسیس کرده است.
مطالب مرتبط
captcha