روزی که سه بار روزه گرفتم/ قرآن و آرامش همراه با موفقیت
کد خبر: 3509075
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
رئیس فدراسیون هندبال:

روزی که سه بار روزه گرفتم/ قرآن و آرامش همراه با موفقیت

گروه جامعه: در ابتدای سن تکلیف هنوز نمی‌توانستم به طور کامل روزه بگیرم، به همین خاطر و دور از چشم پدر، مادر و خانواده به صورتی که هیچکس متوجه نشود در طول روز به آشپزخانه می‌رفتم و چیزی می‌خوردم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماه مبارک رمضان به میانه خود رسید و در ادامه خاطرات شیرین ماه مبارک رمضان از شخصیت‌ها و مسئولان کشور اینبار به سراغ سید ابوالحسن مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران رفتیم و از او خواستیم تا خاطره خود را در ماه مبارک رمضان برای ما بیان کند. که در ادامه با آن همراه می‌شوید:

مهدوی: ما یک خانواده مذهبی بودیم و این توفیقی بود که نصیب من شد، توفیق دیگر این بود که در کنار منزلمان مسجدی وجود داشت که برای اقامه نماز و انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در دوران کودکی به این مسجد می‌رفتم. ‌یادم هست در روز‌های اولی که قصد روزه داشتم و در اولین روز‌های ماه مبارک در اولین روزه‌ای که باید می‌گرفتم، نمی‌توانستم به طور کامل روزه را بگیرم. به همین دلیل و دور از چشم پدر، مادر و خانواده به صورتی که هیچکس متوجه نشود در طول روز به آشپزخانه می‌رفتم و چیزی می‌خوردم.

این روند در بعد‌ از ظهر هم ادامه داشت و من خیلی آهسته و نامحسوس به آشپزخانه می‌رفتم و چیزی برای خوردن پیدا می‌کردم تا گرسنه نمانم. بعد از آن، زمان اذان، افطار هم باز کردم. سر سفره افطار، مرحوم پدرم از روزه‌ای که من گرفته بودم بسیار خوشحال بود و به من تبریک و تهنیت گفت و من را مورد لطف و محبتش قرار داد. در همین زمان با ابراز محبت از من سوال کردند که امروز را چطور گذراندم و روزه گرفتن چطور بود؟ من هم در پاسخ گفتم که پدر اگر شما امروز یک روزه گرفتین من سه‌‌ روزه گرفتم. این سخنم با تعجب پدرم همراه شدم و از من توضیح خواستند. من هم که در واقع خودم را لو داد‌ه بودم که سه بار روزه خواری کرد‌ه‌ام ماجرا را برای ایشان تعریف کردم که با خنده ایشان همراه شد.

این یکی از خاطره‌های من بود که احساس می‌کردم در یک روز سه روزه گرفته‌ام و امیدوارم این سه روزه‌ هم قبول باشد و روزه‌ای را قضا نداشته باشم.

*از جایگاه قرآن در زندگی شخصی خود بگویید و اینکه چقدر انس با قرآن در موفقیت‌های شما موثر بوده است؟

از ابتدایی که توانستم قرآن را قرائت کنم پیگیر آن بوده و هستم. سعی می‌کنم روزی حد‌اقل یک صفحه از قرآن را قرائت کنم و این را به تمامی ورزشکاران هم توصیه می‌کنم. خداوند این لطف را به من داشته که معمولا معانی آیات قرآن را هم می‌خوانم و در واقع هر زمان که فرصتی برای مطالعه داشته باشم بخش مشخصی از آن را به قرائت قرآن و توجه به معانی آن اختصاص می‌دهم. در ماه مبارک رمضان هم تلاش می‌کنم بیش‌از یک صفحه قرآن بخوانم چونکه در ماه‌های دیگر این فرصت نیست و تنها یک صفحه از قرآن را قرائت می‌کنم و در این زمینه هم به کم‌کاری خودم اقرار می‌کنم.

قطعا ذکر و یاد خدا برای هر انسانی آرام‌بخش است و لحظاتی که مشغول تلاوت آیات قرآن هستیم آرامش خاصی را در خانواده مشاهده می‌کنم که این آرامش هم به خودم و هم به تک‌تک افراد خانواده منتقل می‌شود. امیدوارم و آرزو می‌کنیم که خداوند این توفیق را به ما عنایت کند که با تلاوت قرآن به آرامش دل و روح برسیم و از آن بهره بگیرم. آرامش قرآن منتج به مسائل زیربنایی تقوای الهی می‌شود که نه تنها در رسیدن به موفقیت بلکه در تمامی عرصه‌های زندگی موثر است.

مطالب مرتبط
captcha