نقش حجاب در تأمین بهداشت روانی جامعه
کد خبر: 3514050
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
یک کارشناس مذهبی تبیین کرد:

نقش حجاب در تأمین بهداشت روانی جامعه

کانون خبرنگاران نبأ: حجت الاسلام علی اکبر ابراهیم‌پور با اشاره به نقش حجاب در تأمین بهداشت روانی جامعه تصریح کرد: هر آنچه در جامعه رخ می‌دهد بر جنبه های مختلف انسان‌ها تأثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ابراهیم‌پور، کارشناس ستاد اقامه نماز در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در رابطه با نقش حجاب در تأمین بهداشت روانی جامعه بیان کرد: هر آنچه در جامعه رخ می‌دهد و یا اتفاق می‌افتد بر انسان‌ها تأثیرات متقابلی می‌گذارد. در اصل انسانها با زندگی در کنار یکدیگر از هم انرژی مثبت و یا منفی دریافت می‌کنند.

حجاب و بی‌حجابی بر روی اجتماع تأثیر دارد

کارشناس ستاد اقامه نماز با اشاره به این موضوع که بعضی رفتارها آثار اجتماعی و برخی دیگر آثار فردی دارد، عنوان کرد: از جمله رفتارهایی که آثار اجتماعی دارد حجاب و بی‌حجابی است همانگونه که اگر فردی باحجاب باشد قطعاً بر روی جامعه اثر می‌گذارد همچنین رفتار فرد بی‌حجاب نیز به مرور زمان بر روی جامعه تاثیر منفی دارد و جامعه را به سمت بی‌مبالاتی سوق می‌دهد.

آثار منفی بی‌حجابی

حجت الاسلام ابراهیم‌پور بیان کرد: خیلی از بی‌مبالاتی‌ها، آسیب‌هایی که برای دختران و پسرانمان ایجاد می‌شود و بالارفتن سن ازدواج به علت زیاد شدن بدحجابی است، متاسفانه کم کم در جامعه ما حجاب کمرنگ می‌شود و یکی از دلایل بارز آن این است که شناخت خانواده‌ها درباره حجاب، فواید و آثار آن کم است.

وی ادامه داد: اما در مقابل، تبلیغ دشمن علیه حجاب بسیار زیاد است که از طریق ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شبهاتی را مطرح می‌کنند و گاهی اوقات جوانان پاسخ عقلانی برای آنها ندارند که ناخودآگاه تسلیم می‌شوند و آنها را باور می‌کنند که البته افراد داخلی نیز گاها با بی‌تدبیری موجب اذیت جوانان می‌شوند و باعث می‌شود که از حجاب فاصله بگیرند.

امربه معروف و نهی از منکر؛ موثرترین راه مقابله

این کارشناس مذهبی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موثرترین راه‌های مقابله با این گناه دانست و گفت: طبق فرمایشات حضرت آقا امربه معروف و نهی از منکر یکی از وظایف ما در قبال این امر است ولی متأسفانه ما همین مقدار را هم انجام نمی‌دهیم و اگر به همین وظیفه کوچک یعنی تذکر لسانی عمل کنیم وضعیت حجاب جامعه بهتر خواهد شد.

آیا حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی است؟

وی در پایان گفت: حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی نیست زیراکه در جامعه افراد متدین و باحجاب زیادی داریم که در عین حجاب کامل در مشاغل مختلف هم در حال فعالیت هستند پس اینکه حجاب سبب زندانی شدن و محصور شدن بانون می‌شود یک شعاری است که گویندگانش نیز باطل بودنش را می‌دانند و فقط برای آسودگی خاطر خود اینگونه صحبت می‌کنند.

زینب رحیمی

captcha