دلیل کاهش زمان برگزاری نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3508217
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
ایکنا کسب اطلاع کرد:

دلیل کاهش زمان برگزاری نمایشگاه قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس نمایشگاه قرآن گفت: از آن جایی که مصلی باید برای برپایی نماز عید سعید فطر آماده شود، این دوره از نمایشگاه تا شب‌های قدر بیشتر ادامه نخواهد داشت؛ همچنین طی مطالعات انجام شده و طی نظرسنجی که با مردم و غرفه‌داران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌های نمایشگاهی در مدت زمان دو هفته بازدهی بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به برپایی این دوره از نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امسال مصلی موافقت کرد تا در زمان برپایی نمایشگاه قرآن کریم، نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شود و شبستان مصلی را به نمایشگاه اختصاص دهد.

دلیل کاهش زمان برگزاری نمایشگاه قرآن

رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به کوتاه شدن مدت زمان نمایشگاه در سال جاری، گفت: از آن جایی که مصلی امام خمینی(ره) باید برای برپایی نماز عید سعید فطر آماده شود این دوره از نمایشگاه تا شب‌های قدر بیشتر ادامه نخواهد داشت؛ همچنین طی مطالعات و کارشناسی‌هایی انجام شده و طی نظرسنجی که با مردم و غرفه‌داران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌های نمایشگاهی در مدت زمان دو هفته بازدهی بیشتری دارد و هرچه زمان برپایی طولانی‌تر باشد، بازدهی کمتر می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در مقایسه با سال‌های گذشته

حجت‌الاسلام حشمتی در مقایسه فعالیت این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نسبت به سال‌های گذشته، تصریح کرد: نمایشگاه امسال با شعار «به سوی فهم قرآن» برگزار شده است که این موضوع موجب شده تا شاهد نمایشگاهی محتوایی‌تر و پربارتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم؛ چنانچه موضوع فهم قرآن در همه کمیته‌ها دیده می‌شود.

عرضه محصولات قرآنی در 600 غرفه نمایشگاهی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 600 غرفه حضور دارند که 300 غرفه ویژه فروش در حوزه نرم‌افزار، مکتوب، محصولات قرآنی و عفاف و حجاب بوده و 300 غرفه دیگر شامل بخش‌هایی همچون بخش کودک و نوجوان، هنر، نهادها و سازمان‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ... است.

وی درباره فعالیت‌های بخش بین‌الملل در این دوره از نمایشگاه، عنوان کرد: جمعاً 30 شخصیت از 15 کشور خارجی در نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برای حضور در بخش بین‌الملل بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وارد کشور می‌شوند که از لحاظ آماری تعداد کشورهای شرکت‌کننده نسبت به سال‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است؛ اما می‌توان گفت از لحاظ کیفی، فعالیت این بخش مطلوب‌تر و بهتر شده است.

برگزاری نمایشگاه از سوی مردم مطالبه می‌شود

حجت‌الاسلام حشمتی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن از سوی مردم مطالبه می‌شود و ما موظف هستیم که نمایشگاه را برپا کنیم تا شاید بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم. مردم ضمن بازدید از نمایشگاه می‌توانند محصولات قرآنی را از این مکان تهیه و خریداری کنند؛ البته مهم‌ترین تأثیر این مجموعه این است که بین مردم و قرآنیان نیز تعاملاتی برقرار می‌شود و مردم با جامعه قرآنی، حافظان و قاریان محترم بیشتر آشنا می‌شوند. بحمدلله روزهای اول نمایشگاه با استقبال خوب مردم همراه بود و پیش‌بینی می‌شود که ان‌شاءالله در روزهای آتی نیز حضور مردم پرشورتر و گسترده‌تر شود.

زینب رحیمی

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۱:۱۴
0
0
امسال زمان نمایشگاه خیلی بهتر بود
زبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۸
0
0
واقعا هم هرچه زمان برپایی نمایشگاه طولانی‌تر باشه، بازدهی کمتر می‌شه
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۵
0
0
بنظر من هم امسال نمایشگاه بازدیدکننده بیشتری داره. چون برنامه ریزی دقیق تری داره
captcha