آغاز رقابت‌های بخش آقایان مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 3524773
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

آغاز رقابت‌های بخش آقایان مسابقات قرآن استان تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: رقابت‌های بخش آقایان سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از صبح امروز، دوم شهریورماه آغاز شده و تا روز چهارم همین ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران از صبح امروز، دوم شهریورماه در بخش آقایان آغاز شده است و تا روز چهارم شهریورماه ادامه دارد.
بر همین اساس در این روز شرکت کنندگان در نوبت صبح در رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم رقابت خواهند کرد و در نوبت بعدازظهر نیز شرکت کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
در نوبت صبح روز چهارشنبه سوم شهریورماه نیز شرکت کنندگان در نوبت صبح در رشته‌های اذان و دعاخوانی رقابت خود را انجام می‌دهند. همچنین در نوبت صبح این روز قرعه نوبت تلاوت قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات اعلام می‌شود.
همچنین از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه و نیز در نوبت بعدازظهر روز چهارشنبه سوم شهریورماه نیز قاریان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات برای اجرای تلاوت خود به روی جایگاه می‌روند.
در نوبت صبح روز پنج‌شنبه چهارم شهریورماه نیز شرکت کنندگان رشته ترتیل رقابت خود را برگزار می‌کنند و در بعدازظهر همین روز هم مرحله فینال مسابقات رشته قرائت برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این مسابقات نیز عصر روز چهارم شهریورماه برگزار می‌شود.
در بخش آقایان سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران به غیر از رشته معارف، 117 نفر حضور دارند و پس از رقابتی سه روزه نفرات برتر آنها برای حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآن معرفی خواهد شد.
همچنین در بخش آقایان محمدرضا ابوالقاسمی و بهروز یاریگل، داور بخش تجوید و کریم دولتی و معتز‌ آقایی نیز به عنوان داوران بخش وقف و ابتدا معرفی شده‌اند. در بخش صحت حفظ نیز امیر آقایی و معتز آقایی داوری این مسابقات را برعهده دارند. در بخش لحن نیز احمد ابوالقاسمی و قاسم رضیعی به قضاوت خواهند پرداخت و در بخش صوت نیز حسن ربیعیان، صالح اطهری‌فرد و سیدحسین موسوی به عنوان داور معرفی شده‌اند.
یادآور می‌شود رقابت‌های بخش بانوان این دوره از مسابقات که از روز یک‌شنبه 31 مردادماه آغاز شده بود، شب گذشته با معرفی نفرات برتر رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.
این مسابقات امسال به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری و در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.
captcha