برگزاری گردهمایی دارالقرآن خانه کارگر با کدامین مجوز و بهانه
کد خبر: 3533072
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
امیرحجت مرادی اظهار کرد:

برگزاری گردهمایی دارالقرآن خانه کارگر با کدامین مجوز و بهانه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی در حالی از سوی دارالقرآن خانه کارگر که تشکل صنفی است، برگزار می‌شود که مورد تأیید هیچ کدام از دستگاه‌های ناظر بر مؤسسات قرآنی چون هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، معاونت قرآن و عترت ارشاد، سازمان دارالقرآن و اتحادیه‌ها نیست.

برگزاری گردهمایی دارالقرآن خانه کارگر با کدامین مجوز و بهانه

اميرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به گردهمایی مدیران مراکز و مؤسسات قرآنی که مقرر است هشتم مهرماه به همت دارالقرآن خانه کارگر برگزار شود، گفت: این گردهمایی از سوی هیچ کدام از دستگاه‌ها و نهادها چون سازمان دارالقرآن، معاونت قرآن و عترت، دبیرخانه رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و همچنین دو اتحادیه کشوری مورد تأیید نیست.
وی با اشاره به اینکه برپایی اینگونه گردهمایی‌ها در حوزه فعالیت خانه کارگر نیست، افزود: این دارالقرآن تنها به‌عنوان تشکل صنفی و کارگری فعالیت می‌کند و اگر این دارالقرآن از مجاری رسمی برای فعالیتش مجوز دریافت کرده است باید به جامعه هدف خودش برسد.
مرادی با اشاره به موضوعاتی که قرار است طی این جلسه به آن پرداخته شود، اظهار کرد: پیگیری مطالبات قرآنیان در رابطه با بودجه قرآنی و نیز بحث بیمه فعالان قرآنی برعهده دستگاه‌های بالادستی مؤسسات قرآنی و مرتبط با تشکل‌های قرآنی کشور است که اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به صورت کشوری مشغول به فعالیت هستند که در استان‌ها نیز دارای اتحادیه‌هایی هستند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان تصریح کرد: از سوی دیگر اجرای طرح ملی خانه قرآنیان به همت دارالقرآن خانه کارگر در حوزه فعالیت این مرکز نیست. اینها مسائل کشوری و وظیفه اتحادیه‌های کشوری است و این امر مداخله در حوره فعالیت‌های اتحادیه‌ها است.
وی بیان کرد: طرح خانه قرآنیان که مقرر است با هدف توانمندسازی مراکز و مؤسسات قرآنی و نیز خدمات‌دهی به جامعه قرآنی کشور اعم از اساتید و مربیان قرآنی، مدیران مراکز، مؤسسات و سازمان‌های قرآنی، قرآن‌آموزان و پیشکسوتان این جامعه، در بخش‌های مختلف رفاهی، تفریحی و درمانی اجرا ‌شود، مگر در حوزه فعالیت دارالقرآن خانه کارگر است.
مرادی اظهار کرد: مگر جز این است که این دارالقرآن تشکلی مرتبط با صنف کارگران است و اجرای و ایجاد این طرح در حقیقت نوعی مقابله با فعالیت‌های اتحادیه‌ها و موازی‌کاری است. آن هم زمانی که پیگیری بحث ادغام هر دو اتحادیه هستیم که برپایی و اجرای چنین طرحی از سوی مجموعه غیرمرتبط که مختص به صنف کارگران است، غیرقابل تأیید است.
وی با ابراز گلایه از اینکه طی دعوت به این همایش از طریق هیچ کدام از دستگاه‌های بالادستی مؤسسات چون اتحادیه‌های کشوری و اتحادیه‌های استانی وارد نشده‌اند، تأکید کرد: تهیه کارت اعتباری ۵۰۰ میلیون ریالی جهت تجهیز مراکز و مؤسسات قرآنی و ارائه آن ضمن ارائه ضمانت‌های لازم جهت دریافت و تأکید بر همراه داشتن مهر مؤسسه توسط مدیران طی این گردهمایی از دیگر موارد قابل تأمل این همایش است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان تأکید کرد: اولاً این مبلغ از کجا آمده است چرا و برای چه عنوانی به خانه کارگر داده شده است، خانه کارگر که تشکل صنفی است و حال آنکه دو سال است درخواست اعتبارات می‌کنیم. 200 میلیارد تومان بودجه کشور در سال 94 که در حوزه قرآنی مصوب شده بود پرداخت نشد و حال آنکه محل ورودی این کارت اعتباری از چه محلی است و اینکه با چه هدف و انگیزه‌ای توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: این موارد از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود و پیشنهاد ما این است که باید همکاران در اتحادیه‌های کشوری سریعاً به این موضوع رسیدگی کنند تا خانه کارگر این همایش را با این ترکیب لغو کنند و اگر هم می‌خواهد برپا کند گردهمایی را برای جامعه کارگری بگذارد.
مرادی اظهار کرد: از سوی دیگر باید سؤال شود که دارالقرآن خانه کارگر برای ارتقای سطح قرآنی جامعه کارگران چه اقدامات مثمرثمری را انجام داده است آیا مأموریت و اهدافش انجام شده است که به سراغ مؤسسات و سایر مجموعه‌های دیگر آمده است!
وی با تأکید بر اینکه برپایی این گردهمایی هم موازی‌کاری و هم مداخله در امور اتحادیه‌ها است، تصریح کرد: طرح ملی خانه قرآنیان نیز نوعی موازی‌کاری با وظایف اتحادیه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با مؤسسات است.
مرادی با اشاره به اینکه چطور به تشکل صنفی مبلغ 500 میلیون ریال آن هم برای توانمندسازی و تجهیز مؤسسات که حوزه فعالیتش نیست تعلق گرفته است، بیان کرد: اگر هم دارالقرآن خانه کارگر می‌خواهد در این زمینه کاری کند باید با هماهنگی اتحادیه‌ها باشد.
وی با اشاره به مطالبه مدیران عامل اتحادیه‌ها در این زمینه، تأکید کرد: ما خواستار مداخله دستگاه‌های ناظر از جمله هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، معاونت قرآن و عترت ارشاد، سازمان دارالقرآن و اتحادیه‌ها و اقدام عاجل، ضروری و جدی آنها در این زمینه هستیم. ضمن اینکه باید دوستان دارالقرآن خانه کارگر را به حوزه فعالیت‌ها و مأموریت‌هایشان توجه دهند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان بیان کرد: حدود یک هفته است که با مؤسسات استان‌ها تماس گرفته می‌شود و خواستار حضور آنها در این گردهمایی آنهم با مهر و مجوز مؤسسه هستند آنهم بدون هماهنگی با مراجع بالادستی چون اتحادیه‌ها است که اینها همه جزو تخلفات و مداخلات دارالقرآن خانه کارگر است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۱:۵۵
0
0
واقعا باید تاسف خورد برای دستگاه ناظر که با هیات رسیدگی هم نمی توانند جلوی موازی کاری ها را بگیرند
محمد الهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۳۱
0
0
محمد الهی
سلام علیکم
عزیزان همکار تصور حقیر این است که این همایش در حقیقت ایجاد بازار است برای بانکی که قرار است کارتهای اعتباری را صادر کند چون اگر عزیزان استحضار داشته باشند باین کارتها فقط می توان خرید تجهیزات کرد ضمن اینکه با سود هیجده درصد باید باز پرداخت شود محاسبه فرمایید اگر مؤسسات شرکت کننده در همایش تحت تأثیر تبلیغات نظریه فرد برجمع قرار گیرند و با وسیقه سپاری و تضمین هایی که می سپارند ای کارتهای اعتباری را دریافت کنند خود را به چه درد سر بزرگی خواهند انداخت ضمن اینکه این کار نیاز به طی مسافت و شرکت در همایش نیست هر مؤسسه این در همان استان متبوع خودش می تواند با شرایطی که عرض کردم تا سقف بیست میلیون تومان کارت اعتباری از یکی از بانکها دریافت کند
captcha