حب دنیا نداشته باشید
کد خبر: 3537688
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
آیت‌الله احدی

حب دنیا نداشته باشید

کانون خبرنگاران نبأ: استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: زن و شوهری بودند که با هم نمی‌ساختند؛ محضر آيت‌الله شاه‌آبادی آمدند و گفتند آقا، ما هر دو نماز خوان هستیم، روزه می‌گیریم در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنیم چرا با هم دیگر نمی‌سازیم آيت‌الله شاه آبادی خطاب به آن زن و شوهر فرمود حب دنیا نداشته باشید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شامگاه جمعه 23 مهر ماه سال جاری آيت‌الله مهدی احدی،‌ استاد اخلاق حوزه علمیه در حسینیه بیت‌الرضا(ع) گفت: در کامل‌الزیارات آمده است که وقتی علاقه قلبیتان را به سیدالشهداء می‌خواهید نشان بدهید هفت بار بگویید «لبیک یا داعی‌الله» علتش این است که ایشان هفت بار فریاد زد و هیچ کسی به ایشان لبیک نگفت اولین باری که حضرت،‌ فریاد زد مدینه بود هفت بارگفت.
شاگرد آيت‌الله بهجت ادامه داد: یقینا هدف امامان ما از این عبارت این است که می‌خواهند الگوسازی کنند و محوریت را برای شیعه مشخص کنند. وقتی محور سید الشهداء باشد، یقینا بسیاری از زندگی‌هایمان رابطه خوبی با خدا برقرار می‌کند.
آيت‌الله احدی با بیان اینکه عرفا برخوردشان با خانواده و زندگی چیست؟ اظهار کرد: سعی کنید به سمت دامن معنویت فرار کنید و خودتان را به آغوش خدا نزدیک کنید نه آغوش طبیعت، اگر وارد آغوش طبیعت شدید شلاق‌های طبیعت یکی پس از دیگری شما را می‌گیرد و نابودتان می‌کند و زندگی را از شما می‌گیرد. زن و شوهری بودند که با هم نمی‌ساختند؛ محضر آيت‌الله شاه‌آبادی آمدند و گفتند آقا، ما هر دو نماز خوان هستیم، روزه می‌گیریم در مجالس امام حسین(ع) شرکت می‌کنیم چرا با هم دیگر نمی‌سازیم آيت‌الله شاه آبادی خطاب به آن زن و شوهر فرمود حب دنیا نداشته باشید.




آیت‌الله احدی گفت: امام خمینی(ره) نقل می‌کند آيت‌الله شاه‌آبادی خیلی زندگی خوبی داشتند ما حسرت می‌خوردیم با اینکه 14 تا بچه داشت ولی با همسرش زندگی را اداره می‌کردند همسر آيت‌الله شاه آبادی می‌‌گفت: رفتارشان خیلی خوب بود و آقای شاه‌آبادی به من «تو» هم خطاب نمی‌کرد. آنها دلیل بر این است که آنها بین خودشان و خدایشان اصلاح کردند.
وی ادامه داد: اگر بین خودمان را با خدایمان اصلاح کنیم دیگران هم کمکمان می‌کنند ولی ما بین خود و خدایمان را اصلاح نمی‌کنیم.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه زن و شوهر باید زندگی کنند گفت: ما درست بلد نیستیم زندگی کنیم و زن و شوهر نباید به هم دیگر تیکه بیندازند و  هم دیگر را مسخره نکنند.
وی ادامه داد: زندگی علماء را ببینیم که چه طور زندگی می‌کردند چه قدر زیبا علماء زندگی می‌کردند.


آیت‌الله احدی گفت: نگاه ما به دین نگاه بیماری است دین که بیمار نیست نگاه ما درست نیست یک بار نهج‌البلاغه را خواندی فقط در این شبهای محرم سینه زدی و شبهای ماه رمضان که این قدر پای تلویزیون هستید خطبه‌ای از نهج‌البلاغه گوش کردید آیا صفحه‌ای از قرآن خواندید پس کی باید به قرآن و تفسیر رجوع کنیم.
آیت‌الله مهدی احدی، استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان سخنرانی‌اش گفت: اگر دلبستگی به دنیا را بگذاریم کنار همه چیز خدا به ما می‌دهد.
مراسم با نوای ذاکرین اهل‌بیت به اتمام رسید و علاقمندان برای شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به آدرس خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروهوایی کوچه 5/29 مراجعه کنند.

علیرضا برومند

captcha