برپایی محفل قرآنی با تلاوت «محمدحسین سبزعلی» و «وحید نظریان» در پیشوا + صوت و عکس
کد خبر: 3543230
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

برپایی محفل قرآنی با تلاوت «محمدحسین سبزعلی» و «وحید نظریان» در پیشوا + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: محفل انس با قرآن کریم، شب گذشته 13 آبان ماه، در امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) پیشوا برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  محفل انس با قرآن کریم، شب گذشته 13 آبان ماه، در امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع)، پیشوا، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان و حافظان شهرستان پیشوا برگزار شد.

محفل انس با قرآن کریم، با تلاوت سبزعلی و نظریان+صوت و عکس

حضرت امامزاده جعفر(ع) که وی را جوادی و اولاد او را جواریون و شجریون نیز می‌خوانند پس از رشد و نمو در خاندان پاک و مطهر محمدی و کسب فیوضات معنوی به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداخت و پس از آنکه حضرت امام رضا (ع) دعوت مأمون الرشید را پذیرفت و از مدینه راهی شهر طوس شد، وی نیز همانند آن حضرت با کاروانی به سرپرستی خود و با حضور فرزندان و فرزندزادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد(ع) از بغداد رو به ولایت خراسان نهاد.

محفل انس با قرآن کریم، با تلاوت سبزعلی و نظریان+صوت و عکس

آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ رسیدند پس از درگیری با دشمنان (سپاهیان مامون)، حسن بن موسی الکاظم(ع) شهید شد و به بعضی دیگر از همراهان آن حضرت جراحاتی وارد شد پس از این پیکار با فرا رسیدن شب، همگی در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) که در منطقه ساوجبلاغ در حین دفاع مجروح شده بود در توابع ورامین به موضع سناردک در منزل جلال الدین نام بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ 15 جمادی الثانی سال 217 هجری قمری به شهادت رسید.

محفل انس با قرآن کریم، با تلاوت سبزعلی و نظریان+صوت و عکس

در این محفل انس با قرآن کریم، گروه تواشیح آل یاسین به ارائه برنامه پرداخت. سپس وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه محمدحسین سبزعلی، قاری و پیشکسوت قرآنی، دقایقی به سخنرانی درباره امامزادگان واجب التعظیم و برادران امام رضا(ع) پرداخت. در ادامه به حاضران متذکر شد که قاری قرآن را تشویق کنند تا موجب انگیزه قاری شود.

سپس سوره حمد و اخلاص را همخوانی کرد و در ادامه، آیاتی از سوره مبارکه فجر و اعلی و کوثر را تلاوت کرد.

در انتهای این مراسم، از خادمین و قاریان و حافظان برتر شهرستان پیشوا تجلیل شد.

در ادامه تلاوت های این محفل ارائه می‌شود.

تلاوت وحید نظریان

کد

دریافت

تلاوت محمدحسین سبزعلی

کد

دریافت


captcha