جلسه قرآن در مسجدالاقصی + صوت و عکس
کد خبر: 3544400
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

جلسه قرآن در مسجدالاقصی + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن بهروز یاریگل، قاری و مدرس قرآن کریم، شب گذشته با حضور قاریان و حافظان از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن بهروز یاریگل، استاد و مدرس قرآن کریم، شب گذشته 17 آبان ماه، از ساعت 19 الی 21 در مسجد الاقصی، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس، با حضور قاریان و حافظان از نقاط مختلف کشور برگزار شد.

جلسه قرآن صمیمی در مسجدالاقصی+صوت و عکس

در این جلسه قرآن صمیمی، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه و یا ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و یاریگل، نکات تجویدی و صوت و لحنی قرآن‌آموزان را متناسب با سطح آنان متذکر می‌شد.

از جمله نکات تجویدی که یاریگل به آن اشاره کرد، مبحث احکام نون ساکنه بود که در این باره گفت: نون ساکن و تنوین در مجاورت 28 حرف زبان عرب، چهار حکم پیدا می کند که عبارتند از: اظهار، ادغام، اقلاب، اخفا.

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه نون ساکن و تنوین در شش حرف (یرملون) ادغام می شود، ادامه داد: افراط در ادغام غنه‌ها باعث کند شدن تلاوت می‌شود و زیبایی تلاوت را از بین می‌برد.

جلسه قرآن صمیمی در مسجدالاقصی+صوت و عکس

یاریگل در خلال تلاوت‌ها به بیان خاطره‌هایی جذاب و شیرین از سفر حج تمتع به همراه قاریان می‌پرداخت و از آزار و اذیت کردن شرطه های سعودی در محافل قرآنی مکه و مدینه یاد می‌کرد.

بهروز یاریگل در تحلیل تلاوت یکی از قاریان میهمان که از شهرستان بشاگرد بندرعباس به این جلسه قرآن آمده بود و فقط تلاوت های اساتید مصری را استماع کرده و هیچ استادی نداشت، گفت: برای شروع کار، سبک عبدالباسط خوب است، اما نباید صرف تقلید از تلاوت باشد. باید تلاوت کلاسیک را یاد بگیرید و هر جای قرآن را باز کردند بتوانی سبک استاد عبدالباسط را در آیات پیاده کنید.

یاریگل ادامه داد: اگر قاری، خودش را عادت بدهد تا در سبک یک استاد، محدود شود، از کلی ملودی های قاریان دیگر بی‌نصیب می‌شود. در تلاوت های کلاسیک، قاری، به کسی متکی نیست.

جلسه قرآن صمیمی در مسجدالاقصی+صوت و عکس

حسن ختام این جلسه قرآن صمیمی، تلاوت احمد مرادی، مدرس قرآن کریم و از خوشنویسان کشور بود که آیاتی از سوره مبارکه بروج را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت که در ادامه ارائه می‌شود.

جلسه قرآن صمیمی در مسجدالاقصی+صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن بهروز یاریگل،استاد و مدرس قرآن کریم، دوشنبه ها(نیمه اول سال دوساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال بعد از نماز مغرب و عشاء)  از سال 1385 در مسجد الاقصی، بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس برگزار می‌شود.

تلاوت احمد مرادی

کد

دریافت


مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۳
0
0
برگزاری از این دست جلسات افزایش پیدا کند
captcha