کم‌رونقی جلسات قرآنی و مهجوریت اساتید قرآنی + صوت و عکس
کد خبر: 3561811
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

کم‌رونقی جلسات قرآنی و مهجوریت اساتید قرآنی + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن کریم در مسجد حضرت امام سجاد(ع) با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،   جلسه حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن کریم، شب گذشته 21 دی ماه پس از نماز مغرب و عشاء، در مکان جدید این جلسه، واقع در: میدان رسالت، میدان الغدیر، چهارراه دلاوران، مسجد حضرت امام سجاد(ع) با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

//کم رونقی جلسات قرآنی و مهجوریت اساتید قرانی+صوت و عکس

در این جلسه قرآن، حاضران به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و حسین شریفیان، نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد.

به طور معمول، در این جلسات کسانی که در تلاوت قرآن کریم مبتدی بودند از تلاوت‌های مرحوم استاد محمدصدیق منشاوی و استاد عبدالباسط تقلید می‌کردند.

شریفیان در تحلیل تلاوت قاریان مبتدی، شیوه تقلید صحیح از قاریان و اساتید مصری را متذکر شد و گفت: مرحله اول در تقلید این است که تلاوت را خوب گوش کنید؛ مرحله دوم زمزمه کردن با استاد، مرحله سوم همخوانی با استاد، مرحله چهارم تک‌خوانی، مرحله پنجم، ضبط کردن صدای خود و بررسی تفاوت‌ها با تلاوت استاد، مرحله ششم، حضور در جلسه اساتید و ارائه تلاوت تقلیدی و در نهایت مرحله هفتم بازشنوایی تلاوت استاد و برطرف کردن عیوب خود است.

شریفیان در ادامه با اشاره به اینکه نوجوانان امروزه، نسبت به قدیم باهوش‌تر هستند گفت: بچه‌های امروزه، خیلی باهوش هستند اما خیلی پراکندگی در کار و تمریناتشان زیاد است. اگر این پراکندگی را کم کنند، پیشرفت چشم‌گیری خواهند داشت.

حسین شریفیان در تحلیل تلاوت یکی دیگر از اعضای جلسه، به بیان چگونگی تحریر زدن در تلاوت قرآن کریم پرداخت و گفت: تحریر در تلاوت قرآن کریم را باید با صبر و حوصله یاد گرفت. مثل خطاطی باید تمرین شود و همان‌گونه که استاد تحریر می‌زند، باید تلاوت را کُند کرد و با تمرین زیا، توانایی تحریر زدن را کسب کرد.

از جمله نکات جالب این جلسه قرآن، تلاوت قاری مسن جلسه بود که در رشته ترتیل مسابقات سراج ثبت نام کرده بود و برای ارزیابی تلاوت خود در این جلسه قرآن صمیمی حاضر شده بود تا نواقص تلاوت خود را برطرف کند و آمادگی لازم را جهت شرکت در مسابقات سراج کسب نماید.

//کم رونقی جلسات قرآنی و مهجوریت اساتید قرانی+صوت و عکس

حسین شریفیان در خلال تلاوت‌ها به برخی مشکلات جامعه قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: امروزه، اساتید و جلسات قرآن در مهجوریت به سر می‌برند. یکی از سکوهای پرش و رشد قاریان ما، جلسات قرآنی هستند. سال‌هاست که عده‌ای از اساتید زحمت‌کش و با تقوا، جلسات قرآنی مختلفی را اداره می‌کنند، اما از حمایت مسئولین قرآنی بی‌بهره‌اند.

شریفیان ادامه داد: مسئولین قرآنی به‌جای مصرف بودجه‌های قرآنی در موارد غیرضروری و غیرلازم، این بودجه‌ها را در حمایت از جلسات قرآنی مصرف کنند.

این استاد قرآن کریم تصریح کرد: بنده به عنوان کوچک‌ترین خادم قرآن عرض می‌کنم که جلسات قرآن ما کم رونق شده‌اند و مسئولین قرآنی ما در فکر برگزاری همایش‌ها و نمایش‌های بین‌المللی هستند.

//کم رونقی جلسات قرآنی و مهجوریت اساتید قرانی+صوت و عکس

این جلسه قرآن مهمان ویژه‌ای هم داشت که کمتر در جلسات قرآن حضور می‌یابد و بیشتر به تدریس و پژوهش مشغول است. محسن یاراحمدی، قاری و مدرس قرآن کریم دارای مدرک مدرسی درجه 1 گرایش تنغیم از چهارمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم شورای عالی قرآن، آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد که مورد استقبال حاضران در جلسه قرار گرفت.

در پایان تلاوت محسن یاراحمدی ارائه می‌شود.

کد
دریافت


مطالب مرتبط
captcha