اعلام منتخبان چهارمین مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج»
کد خبر: 3574723
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

اعلام منتخبان چهارمین مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج»

گروه مسابقات: اسامی چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان «سراج» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چهارمین دوره مسابقات ویژه جلسات قرآنی شهر تهران که از دی‌ماه امسال طی دو مرحله مقدماتی(منطقه‌ای) و نهایی با ثبت نام 23 هزار نفر از بانوان و آقایان در سه  گروه سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال برگزار شد، منتخبان خود را شناخت.
این مسابقات در مرحله نهایی با حضور ۴۵۰ متسابق و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و ترتیل پیشرفته برگزار ‌شد. همچنین طی مرحله مقدماتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رشته حفظ خردسال و ترتیل مقدماتی برگزار شد، لذا این رشته‌ها به صورت تک‌مرحله‌ای بوده است.
در بخش آقایان در رشته قرائت ترتيل در مقطع زير 12 سال اميرحسين لندرانی، سيدمحمد طه ميرمحمدکاشی، عليرضا محمدی، ابوالفضل نبی‌لو و هومان محمدی، در مقطع 12 تا 18 سال اميرعلی يادگاری، مصطفی صفری، اميرمحمد خزايی، حسين سلمانی و دانيال جعفری و در مقطع بالای 18 سال نیز محمدرضا عباسيان، مجيد عنان‌پور، محمدحسن ظهوری‌پور، سيدمهدی حسن‌زاده طباطبايی و داود غنی‌آبادی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را بدست آوردند.
در رشته قرائت تحقیق نیز در مقطع 12 تا 18 سال مهدی رشتبری، محمدمهدی بيگی، رضا مدبر، محمدسجاد محمدی و محمدرضا حقيقت‌فر، در مقطع بالای 18 سال نیز رسول تمجيد، حميدرضا نصيری، عليرضا مهدی‌زاده، حسين شالچی‌طوسی و محمدرضا اکبرزاده به عنوان حائزین رتبه‌های اول تا پنجم معرفی شدند.
براساس گزارش ایکنا، در بخش بانوان نیز در رشته قرائت ترتیل در مقطع زير 12 سال زهرا خليلی، فاطمه تاجريان، رضوانه انصاری، فاطمه بيات و زينب رضايی، در مقطع 12 تا 18 سال شيرين زهره‌وند، آتنا علی‌نقی، زهرا عباسی، شقايق معصومی و انسيه زهرا بهشت‌آيين و در مقطع بالای 18 سال نیز سمانه کوچکی، مريم منصوريان‌فر، آرزو اسلامی، الناز همتی و عطيه تبيانيان به‌ عنوان حائزین مقام‌های اول تا پنجم مشخص شدند.
اما در رشته قرائت تحقيق نیز در مقطع 12 تا 18 سال مهسا سعادتی، سکينه خيرخواه، ريحانه سادات‌نخلی، زينب شرافتمند و فاطمه ترکاشوند و در مقطع بالای 18 سال نیز آذرمان صادقی، فاطمه گلينی‌مقدم، ندا مرادی، فرزانه کريم‌زاده و مهديه به‌نژاد‌فر به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
یادآور می‌شود، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات جلسات قرآنی شهر تهران «سراج»، سه‌شنبه، سوم اسفندماه از ساعت 18:30 همراه با تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات با اهدای جوایز در تالار شیخ صدوق(ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha