داوری ۱۴۶۰ اثر هنری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)
کد خبر: 3736953
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

داوری ۱۴۶۰ اثر هنری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از داوری ۱۴۶۰ اثر هنری ارسالی به پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی (ص) و فاطمی (س) استان مرکزی خبر داد.

داوری 1460 اثر هنری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)

جهانبخش قنبری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: شیوه‌نامه و اجرای بخش هنری پنجمین دوره جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی همچون سنوات گذشته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذارده شده است.
وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان جامعه هدف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی به 7 گروه نور پیش دبستانی، کوثر اول ابتدایی، یاسین دوم و سوم ابتدایی، طه چهارم و پنجم ابتدایی، فتح پایه ششم ابتدایی، نصر متوسطه اول و فجر دوم متوسطه تقسیم‌بندی شدند که هر کدام توسط گروه‌های داوری مجزا داوری شدند.
قنبری اضافه کرد: گروه نور، کوثر و یاسین نقاشی آیه‌های مربوط به اهمیت آب در زندگی را نقاشی کردند. گروه طه و فتح نیز آیه‌های مشخص شده پیرامون نقاشی طبیعت و موجودات زنده را به تصویر کشیدند. گروه نصر و فجر علاوه بر نقاشی آیات در رابطه با آداب و معاشرت در قرآن، سلام‌های قرآنی را از طریق خوشنویسی، خط تحریری و خط نقاشی به تصویر کشیدند.
وی بیان کرد: 90 درصد آثار از طرف کانون پرورش کودکان و نوجوانان تولید شده است و تنها کمتر از 10 درصد آثار توسط دستگاه‌ها تولید و ارسال شده است. شرکت‌کنندگان تا اوایل مرداد فرصت ارسال آثار داشتند که تا این تاریخ 1460 اثر به دست ما رسیده است، اراک و خمین بیشترین آثار ارسالی را داشتند. از این تعداد 78 اثر به علت عدم رعایت استانداردهای لازم به داوری نرسیدند.
قنبری ادامه داد: از آثار ارسال شده 1288 اثر نقاشی، 70 اثر خوشنویسی، 18 اثر خط تحریری و 6 اثر نقاشی خط است، امسال آثار کیفی‌تر از سال‌های گذشته بود و داوری برای داوران سخت بود. نتایج شهرستانی تا پایان هفته به شهرستان‌ها اعلام می‌شود، برگزیدگان مرحله استانی نیز تا پایان مرداد معرفی می‌شوند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha