حضور شرکت‌کنندگان طرح «اسوه» در موزه دفاع مقدس
کد خبر: 3740809
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

حضور شرکت‌کنندگان طرح «اسوه» در موزه دفاع مقدس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاریان نوجوان و جوان عضو طرح «اسوه» به‌همراه اعضای ستاد اجرایی از «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» بازدید کردند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمد شهبازی، مشاور تربیتی طرح «اسوه» به تشریح برنامه‌‌های روز ششم طرح پرداخت و بیان کرد: در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که اوقات خود را به چند بخش تقسیم کنید. یکی از آن بخش‌ها تفریح است. لذا اقتضاء یک دوره کامل و جامع این است که در آن برنامه‌های تفریحی برای ایجاد نشاط در مخاطبان پیش‌بینی شود.

حجت الاسلام شهبازی عنوان کرد: مصادف با عید سعید قربان بود که به همین مناسبت نماز عید به امامت حجت‌الاسلام شهاب‌الدین غفاری، معاون پرورشی طرح اقامه شد. بسیاری از قاریان عضو برای اولین بار از نزدیک با سنت‌های این عید از جمله سنت ابراهیمی ذبح آشنا شدند. پس از آن قاریان عضو به‌همراه اعضای ستاد اجرایی راهی «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» شدند. این موزه، دارای تالارهای مختلفی بود که اسامی آن: آستانه، حیرت و حقانیت، دفاع، آرامش و مقابله، شهادت، پیروزی و سرانجام است.

مشاور تربیتی طرح اُسوه ادامه داد: قاریان عضو از تمامی تالارها بازدید کردند. بازدید از این مکان زیارتی و سیاحتی درس‌هایی برای امروز داشت. یکی از درس‌ها این بود که قاریان عضو طرح آموزشی، تربیتی اُسوه فهمیدند، علت بمباران خوزستان و کشیدن جنگ به داخل شهر توسط صدام و اینکه چرا صدام این کار را انجام داد، این بود که، وی درصدد ایجاد نارضایتی عمومی برای تحت فشار قرار دادن حضرت امام راحل(ره) به واسطه مردم بود تا بلکه رهبر فقید انقلاب اسلامی را از دفاع و مقاومت منصرف کند.

وی افزود: در حاشیه این بازدیدها تعدادی از قاریان عضو به بحث و گفت‌وگو نیز می‌پرداختند و هر یک تحلیل خود را درباره شرایط جنگ تحمیلی و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با حال حاضر بیان می‌کردند. جمع‌بندی اعضای طرح این شد که شباهت شرایط امروز با گذشته این است که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی و حمله به منازل مردم دصدد است مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را تحت فشار قرار دهد و تفاوت آن با گذشته این است که توان جمهوری اسلامی ایران با گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و بحمدالله در حال حاضر پیشرفت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و … رخ داده است.

وی در پایان گفت: آخرین برنامه روز گذشته، حضور در استخر مجموعه ورزشی شهید کشوری بود که باعث رفع خستگی پیاده‌روی طولانی شد.

نهمین دوره طرح تربیت قاریان نوجوان و جوان با عنوان طرح اسوه از جمعه، 26 مردادماه از سوی شورای عالی قرآن آغاز شده است.

انتهای پیام

captcha