انتقاد ترکیه از عدم همکاری ریاض در پرونده خاشقچی
کد خبر: 3772935
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

انتقاد ترکیه از عدم همکاری ریاض در پرونده خاشقچی

گروه بین‌الملل ـ مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه از مقامات سعودی به دلیل عدم همکاری با آنکارا در پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «alkhaleejonline»؛ چاووش اوغلو امروز در حاشیه  نشست بین‌المللی امنیتی دوحه موسوم به (Doha Forum ۲۰۱۸) ضمن انتقاد از عدم همکاری ریاض، تأکید کرد: مقامات عربستان همه اطلاعات مربوط به پرونده خاشقچی را از آنکارا دریافت کرده‌اند، اما در مقابل هیچ اطلاعاتی در این باره نداد‌ه‌اند.
 
چاووش اوغلو  اظهار کرد: روشن است که کشته‌شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مخالف عربستان یک عملیات از قبل برنامه‌ریزی شده است.
 
وزیرخارجه ترکیه در ادامه سخنان خود شماری از کشورهای اروپایی را به نادیده گرفتن پرونده قتل خاشقچی متهم کرد.
 
وی با اشاره به این که اقدامات ترکیه در این پرونده شفاف است، افزود: به کشورهای درگیر در این پرونده فرصت داده شده تا صداهای ضبط شده را بررسی کنند.
 
وزیر امور خارجه ترکیه در حالی امروز این سخنان را مطرح کرد که چند روز پیش مجلس سنای آمریکا اعلام کرد: دستور قتل خاشقچی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صادر شده و از حکومت سعود خواست در این زمینه مسئولیت‌پذیری داشته باشد.
 
گفتنی است، قتل خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف حکومت عربستان در روز 10 مهر در کنسولگری عربستان در استانبول باعث خشم جهانی و مطالبات مستمر در مورد جسد خاشقچی و متهمان قتل وی شد.
 
عربستان نیز قتل خاشقچی و تکه‌تکه شدن جسد وی را تایید کرد، اما هرگونه ارتباط این پرونده با بن سلمان را رد کرد.
انتهای پیام
captcha