ادامه ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ قرآن تا 12 بهمن
کد خبر: 3785100
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

ادامه ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ قرآن تا 12 بهمن

گروه مسابقات ــ ثبت‌نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حالی تا روز 12 بهمن‌ماه تمدید شده است که تا روز هشتم بهمن‌ماه آمار ثبت‌‌نام‌کننده‌ها در تمامی بخش‌ها به بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا؛ در حالی که دو روز تا پایان مهلت ثبت‌نام آن باقی مانده است، زمان ثبت‌نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای سومین بار و این بار به مدت دو روز دیگر تمدید شده است تا متقاضیان شرکت در بزرگترین آزمون قرآنی کشور تا 12 بهمن‌ماه برای ثبت‌نام فرصت داشته باشند.
در ابتدا زمان ثبت‌‌نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از روز ۱۰ دی‌ماه سال جاری همزمان در سراسر کشور و از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir آغاز شده بود تا پایان دی‌ماه اعلام شد.

ادامه ثبت نام در آزمون سراسری حفظ قرآن تا 12 بهمن‌ماه / استقبال میلیونی
در پایان مهلت اولیه ثبت‌نام(منهای بخش‌های دانش‌آموزی و کارکنان دولت) که پایان دی‌ماه اعلام شده بود، حدود 50 هزار نفر ثبت‌نام کردند. بعد از آن تاریخ بود که اولین تمدید شد و زمان ثبت‌نام تا روز پنجم بهمن‌ماه یعنی آنچه که در پوستر نیز درج شده بود، تمدید شد تا به این ترتیب شاهد دومین تمدید ثبت‌نام آزمون باشیم. در پایان دومین مرحله تمدید حدود 130 هزار نفر در آزمون ثبت نام کردند.
سومین زمان تمدید نیز در حالی در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اعلام شده است که هنوز دو روز تا پایان مهلت ثبت‌نام باقی مانده است و بیش از 154 هزار نفر نیز در آن ثبت‌نام کرده‌اند.
آخرین آمار ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بخش‌های دانش‌آموزی، کارکنان دولت و سایر اقشار، حکایت از استقبال میلیونی مردم از این آزمون دارد. براساس آماری که تا صبح روز هشتم بهمن‌ماه اعلام شده است بیش از دو میلیون و 153 هزار نفر در بخش دانش‌آموزی، 441 هزار نفر در بخش کارکنان دولت و 154 هزار نفر نیز در بخش سایر اقشار ثبت‌نام کرده‌اند. مجموع ثبت‌نام‌کننده‌ها نیز به بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

ادامه ثبت نام در آزمون سراسری حفظ قرآن تا 12 بهمن‌ماه / استقبال میلیونی
آزمون حفظ قرآن ویژه کارکنان دولت بخشی از طرح بشارت ۱۴۵۲ است که با نام «آموزش سبک زندگی» و با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه «ناس» تا «زلزال» برگزار می‌شود.
افرادی که در این آزمون ثبت‌‌‌نام می‌کنند بعد از تکمیل فرایند ثبت‌ نام به پایگاه مراجعه کرده و طی بازه زمانی بعد از ثبت‌نام تا روز آزمون به صورت مجازی طی ۱۶ جلسه حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه ناس تا زلزال را فرا خواهند گرفت.
آزمون سایر اقشار نیز در سه گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل؛ گروه حفظ قرآن کریم با ٨ رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با ٧ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با ٣ رشته و در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
در بین استان‌هایی که بیشترین ثبت نام را تاکنون در بخش سایر اقشار داشته‌اند، استان‌های اصفهان و خراسان رضوی با بیش از 15 هزار نفر رشته، استان تهران با بیش از 11 هزار نفر رشته، استان کرمانشاه با بیش از 10 هزار نفر رشته و استان قم با بیش از هفت هزار نفر رشته در صدر قرار دارند.
همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری، کردستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نیز با کمتر از 10 هزار نفر ثبت‌نام‌کننده، کمترین استقبال را از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم داشته‌اند.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha