آدم‌های دهه ۶۰ نیستیم/ شکاف بین مسئولان و مردم
کد خبر: 3785468
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
انسجام ملی؛ نتیجه وحدت اجتماعی/۲

آدم‌های دهه ۶۰ نیستیم/ شکاف بین مسئولان و مردم

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سابق سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: ما آن آدم‌های دهه ۶۰ نیستیم و دچار برخی مشکلات شده‌ایم و نیازمند بازسازی درون خود هستیم؛ به ویژه مسئولانی که در حاکمیت قرار دارند باید این کار را انجام دهند، چون اشتباه آن‌ها اشتباه جمعی است که در سرنوشت جامعه تأثیر می‌گذارد.

همه ما، به ویژه مسئولان، نیازمند بازسازی درون خود هستیممحمدرحیم نوروزیان، معاون سابق سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص بهبود بخشیدن به برخی شکاف‌های ایجاد شده بین جامعه اظهار کرد: در بخش‌هایی اعتماد و اطمینان مردم ضربه خورده و آسیب‌دیده و باید بررسی کنیم که این بخش‌ها کجاست؛ البته مشخص است هرچه مسئولان از مردم فاصله گرفتند و با مردم  ناصادق و ناشفاف بودند، منجر به شکاف و فاصله شده است.
 
وی افزود: برخلاف تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، مردم با دین، مذهب، انقلاب و آنچه در جامعه ارزش محسوب می‌شود، هیچ مشکلی ندارند بلکه جان و مال خود را برای حاکمیت این ارزش‌ها فدا کردند اما زمانی مردم مشکل پیدا می‌کنند که ما شعار می‌دهیم اما عمل نمی‌کنیم و مردم نیز متنفر می‌شوند.
 
نوروزیان با بیان اینکه این موارد تنها خاص مسئولان نیست، عنوان کرد: چه مسئولان و چه افرادی که مسئول نیستند، در این مسائل و ایجاد یا ترمیم شکاف‌ها نقش دارند اما سهم مسئولان بیشتر است؛ همانطور که گفته می‌شود «الناس علی دین ملوکهم». ما آن شخصیت‌های دهه 60 نیستیم؛ دچار برخی مشکلات شده‌ایم و نیازمند بازسازی درون خود هستیم؛ به‌ویژه مسئولان که در حاکمیت قرار دارند زیرا آن‌ها نیز مهم هستند و اشتباه آن‌ها اشتباه جمعی است که در سرنوشت جامعه تأثیر می‌گذارد.
 
معاون سابق سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: برای از بین رفتن شکاف بین مردم و حاکمیت باید با مردم صادق باشیم؛ مثل آن‌ها زندگی کرده و مشکل مردم را درک کنیم. باید با رانت‌خواری، ویژه‌خواری و سوءاستفاده از موقعیت قدرت برخورد شود. ما به تغییرات و اصلاحات اساسی در کشور نیاز داریم که البته امر دشواری است. اگر ما این اقدامات و اصلاحات را انجام ندهیم، فاصله بیشتر خواهد شد و ما را دچار مشکل می‌کند.
 
نوروزیان بیان کرد: ضروری است تمام آحاد ملت به‌ویژه گروه‌های سیاسی، نخبگان، رسانه‌ها، احزاب و فعالان سیاسی به طور جدی مسایل را مطالبه کنند. مردم باید مطالبه کنند و به شیوه‌هایی کاملاً معقول بخواهند که چارچوب جامعه حفظ شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: اگر همه بگویند که به ما ربطی ندارد و منتظر منجی باشند که مشکلات را درست کند، این اتفاق رخ نمی‌دهد و روز به روز بدتر می‌شود؛ بنابراین موانع وجود دارد و خود افرادی که از این سوءاستفاده‌ها، رانت‌ها و فرصت‌ها بهره‌مند هستند، موانع زیادی را ایجاد می‌کنند اما اگر همه مردم، به‌ویژه احزاب، گروه‌ها، افراد بانفوذ، گروه‌های مرجع و رسانه‌ها دست به دست هم دهند و اراده جدی داشته باشند، هیچ‌کس نمی‌تواند مقابل سیل ملت بایستد.
 
نوروزیان با بیان اینکه خوشبختانه به‌رغم مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، اراده کلی بر این است که مشکلات رفع شود، عنوان کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت می‌گیرد اما در عین حال نیاز به اصلاحات جدی وجود دارد.
 
انتهای پیام
captcha