ضرورت میدان دادن به احزاب و گروه‌های سیاسی برای پیشرفت کشور
کد خبر: 3785848
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
انسجام ملی؛ نتیجه وحدت اجتماعی/۳

ضرورت میدان دادن به احزاب و گروه‌های سیاسی برای پیشرفت کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: باید به احزاب و گروه‌های سیاسی معتقد به نظام که تمام تلاش آن‌ها تثبیت و تقویت نظام و گسترش دستاوردهای نظام است، میدان داده و کمک شود تا بتوانند در جهت کاهش فاصله و شکاف در جامعه و برطرف کردن موانع رشد و پیشرفت کشور کمک کنند.

ضرورت میدان دادن به احزاب و گروه‌های سیاسی برای پیشرفت کشورحمیدرضا ترقی، فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برخی شکاف‌های به وجود آمده بین حاکمیت و مردم اظهار کرد: شکاف‌ها بیشتر به سوءمدیریت‌هایی که در بخش‌های اجرایی کشور وجود دارد، مربوط می‌شود که بخش اجرایی نتوانسته مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور کامل محقق کند.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامی که می‌تواند این شکاف را از بین ببرد، تلاش خالصانه و صادقانه مجریان و مسئولان اجرایی کشور در جهت تأمین مطالبات به حق مردم و حل مشکلات آن‌هاست، بیان کرد: مسئولان باید گزارش صادقانه‌ای از مشکلات به مردم ارائه دهند، به گونه‌ای که موجب سوءاستفاده دشمن نشود؛ یعنی افکار عمومی در رابطه با اینکه مجریان درصدد حل مشکلات مردم هستند، اقناع شود.
 
ترقی افزود: باید با فساد، بی‌عدالتی، تبعیض و فقر، مبارزه جدی و اثرگذاری صورت بگیرد. این موارد می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش این فاصله و از بین بردن این شکاف داشته باشد و مردم را در جهت اهداف و آرمان‌های نظام هماهنگ و هم‌جهت کند.
 
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه موانعی در مقابل کاهش این شکاف و از بین بردن آن وجود دارد، بیان کرد: مانع اول نفوذ عوامل فرصت‌طلب در سیستم اجرایی کشور است که به نارضایتی‌ها دامن می‌زند. دومین مانع سوءمدیریت‌هایی است که مجریان و مسئولان اجرایی کشور آن‌ها را به دلیل منافع جناحی و حزبی خود رفع نمی‌کنند.
 
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: مانع سوم توطئه‌های دشمنان خارجی و تحریم‌های دشمن است که مانع این مسئله می‌شود و چهارمین عامل را می‌توان برخی از رفتارها، سبک زندگی و نواقصی دانست که در خود مردم وجود دارد؛ یعنی مردمی که به دنبال تقلب، احتکار، سوءاستفاده مالی، قاچاق و این نوع تخلفات از قانون هستند، به طور طبیعی یکی از موانع اصلی در جهت حل این مشکلات خواهند بود که باید با قانون‌گرایی، رعایت حقوق مردم، انصاف، جلوگیری از فرار مالیاتی و امثال این موارد، این مانع را نیز برطرف کرد.
 
وی با بیان اینکه نخبگان گروه‌های مرجعی هستند که مردم به نظر و دیدگاه آن‌ها و جهتی که به جامعه می‌دهند توجه ویژه دارند، بیان کرد: نباید گروه‌های مرجع از نخبگان که نقش اصلی را در تخریب امید مردم دارند و اعتقادی به آینده نظام و انقلاب ندارند، تقویت شوند بلکه باید گروه‌های مرجعی از نخبگان در جامعه تقویت شوند که به اصول، مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند بوده و مروج و تقویت‌کننده آن هستند.
 
ترقی افزود: باید به احزاب و گروه‌های سیاسی معتقد به نظام که تمام تلاش آن‌ها تثبیت و تقویت نظام و گسترش دستاوردهای نظام است، میدان داده و کمک شود تا بتوانند به صورت تشکیلاتی و سازمان‌دهی شده در جهت کاهش این فاصله و شکاف در جامعه و برطرف کردن موانع رشد و پیشرفت کشور کمک کنند.
 
این فعال سیاسی در پایان افزود: به نظر می‌رسد که صداوسیما باید از دیدگاه و نقطه‌نظرات نخبگان بهره‌برداری کرده و فرصتی را برای آن‌ها فراهم نماید تا بتوانند دیدگاه خود را از طریق رسانه‎های مختلف و گوناگون با مردم در میان بگذارند، به نظر می‌رسد که این رسانه‌ها نقش مهمی در ایفای نقش نخبگان در این مسئله خواهند داشت.
 
انتهای پیام
captcha