سفر رئیس شورای عالی صلح افغانستان به ایران
کد خبر: 3789844
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

سفر رئیس شورای عالی صلح افغانستان به ایران

گروه بین‌الملل ــ رئیس شورای عالی صلح و نماینده رئیس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای به منظور اجماع صلح و در ادامه دیدارهای منطقه‌ای خود به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ احسان‌الله طاهری (سخنگوی شورای عالی صلح) با اعلام خبر سفر محمدعمر داوودزی (رئیس دبیرخانه‌ این شورا و نماینده رئیس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای) به ایران گفت: وی پس از این سفر به کشورهای عربی نیز مسافرت خواهد کرد.

طاهری با بیان اینکه تاریخ دقیق سفر داوودزی به ایران هنوز مشخص نشده است، افزود: هدف سفر رئیس این شورا به ایران، تحکیم اجماع منطقه‌ای در پیوند به پروسه صلح افغانستان است.
به گفته وی، شورای عالی صلح تلاش می‌کند تا کشورهای منطقه را متقاعد کند که صلح افغانستان به نفع منطقه است و تداوم جنگ و بی‌ثباتی در افغانستان به نفع هیچ‌ کشوری در منطقه نیست.
طاهری تصریح کرد که این شورا خواستار حمایت و همکاری عملی و صادقانه کشورهای منطقه در پروسه صلح است تا زمینه گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان فراهم شود.

گفتنی است،‌ مذاکرات صلح تاکنون بین نمایندگان طالبان با نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان و میزبانی برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان،‌ امارات متحده عربی، پاکستان،‌ روسیه و قطر انجام شده است که نشست پایانی برگزار شده در مسکو، بین گروه انتخاباتی حنیف اتمر و طالبان صورت گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha