جایزه سالانه ادبی «بشیر علوی» در منطقه دلوار برگزار می‌شود
کد خبر: 4187112
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

جایزه سالانه ادبی «بشیر علوی» در منطقه دلوار برگزار می‌شود

جشنواره دانشگاهی با عنوان جایزه سالانه ادبی «بشیر علوی» از سوی یک دانش‌پژوه نیکوکار و استاد حوزه ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان بوشهر در منطقه دلوار برگزار می‌شود.

جایزه سالانه ادبی «بشیر علوی»به گزارش ایکنا از بوشهر، جشنواره دانشگاهی با عنوان جایزه سالانه ادبی «بشیر علوی» در دو محور «شعر و داستان» ویژه همه گروه‌های سنی از سوی یک دانش‌پژوه نیکوکار و استاد حوزه ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان بوشهر در منطقه دلوار برگزار می‌شود.

این طرح مبتکرانه فرهنگی به همت بشیر علوی، استاد دانشگاه‌های پردیس علامه طباطبایی و خلیج‌فارس و با هزینه شخصی او برای تشویق جوانان در عرصه شعر و داستان برگزار می‌شود.

همه علاقه‌مندان در هر رده سنی و با موضوعات آزاد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره از طریق پیام‌رسان‌های مجازی به شماره ۰۹۱۷۳۷۸۹۷۵۹ و یا به رایانامه eshkat1@yahoo.com تا ۲۵ اسفندماه امسال ارسال کنند. همچنین ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ اختتامیه جشنواره در منطقه دلوار برگزار خواهد شد.

گفتنی است، بشیر علوی متولد ۱۳۵۴ اهل روستای جائینک بخش دلوار شهرستان تنگستان و دانش‌آموخته و مدرس ادبیات فارسی است که ۳ دهه در حوزه ادبیات فعالیت دارد و ۱۵ سال است که افزون بر تدریس به پژوهش در زمینه ادبیات هم مشغول است، بیشتر پژوهش‌های او در حوزه نقد و نسخه‌شناسی است.

علوی کارشناسی خود را در دانشگاه خوارزمی تهران، کارشناسی ارشد را در دانشگاه یزد و دکترا را در دانشگاه شیراز گذرانده و از اواخر ۸۰ به نویسندگی روی آورده است و تا کنون ۱۰ اثر از وی منتشر شده است.

شناخت‌نامه شعر زنان، دیوان وصلی سمرقندی، منظومه نو یافته، دیوان اشعار علامه سیدعبدالله بلادی بوشهری، از جوئینک تا گوئینک، بقیه النقیه، ضمیمه اللطیفه از جمله آثار منتشر شده وی است.

هم اکنون نیز نسخه‌ای از سروده‌های فایز به دست‌خط مفتون بردخونی را به پایان رسانده است که به زودی منتشر می‌شود. همچنین نقد شناخت نامه داستان نویسان زنان بوشهر و کشکول مدام دیری جدیدترین آثار او هستند.

جشنواره ادبیات فارسی

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha