نقش مشاوران قرآنی کمیسیون اقتصادی مجلس از زبان نائب‌رئیس کمیسیون
کد خبر: 1415620
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

نقش مشاوران قرآنی کمیسیون اقتصادی مجلس از زبان نائب‌رئیس کمیسیون

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام موسوی لارکانی با اشاره به نقش مشاوران قرآنی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طرح‌‌ها و لوایح مختلف از نظرات این کارشناسان استفاده می‌شود، همچنین ‌آن‌ها طرح‌هایی در دست بررسی دارند که به مجلس ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لارکانی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد مشاوران قرآنی این کمیسیون اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مرکزی تحت عنوان مرکز تحقیقات اسلامی در قم دارد که این مرکز به دنبال پیگیری مسائل علمی و دینی به ویژه در زمینه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه جمعی از علمای حوزه و دانشگاه در این مرکز فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از این افراد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان است که از کارشناسان خبره مسائل اقتصادی و بانکی محسوب می‌شود که برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی با ایشان ارتباط تنگاتنگ دارند.
منتخب مردم فلاورجان در مجلس گفت: حجت‌الاسلام رجایی، منتخب مردم گناباد که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس است، از جمله افرادی است که با این مرکز و آقای موسویان در ارتباط هستند؛ خود بنده نیز بارها به قم سفر کرده و در مرکز تحقیقات حضور یافتم و از نظرات کارشناسی این افراد استفاده کرده‌ام.
نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در طرح‌ها و لوایحی که نیاز به مشورت باشد، از نظرات این کارشناسان استفاده می‌کنیم.
وی در مورد فعالیت‌های کارشناسان کمیسیون اقتصادی گفت: علاوه بر اظهارنظر کارشناسی این افراد، آنها در زمینه ارائه طرح به کمیسیون نیز فعال هستند؛ در حال حاضر در حال پیگیری و تهیه طرحی در مورد اصلاح قانون نظام بانکی و حرکت به سمت بانکداری اسلامی هستند که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است.
موسوی لارکانی افزود: طرح تحول اقتصادی را نیز در دست اقدام دارند که یکی از شاخه‌های آن موضوع هدفمندی یارانه‌ها است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این طرح به نتیجه برسد.
این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: دولت نیز در همین زمینه به دنبال ارائه لایحه نظام بانکداری اسلامی به مجلس است.

captcha