جلسات کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود هفته آینده آغاز می‌شود
کد خبر: 1444946
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

جلسات کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود هفته آینده آغاز می‌شود

گروه اقتصاد: ندیمی از نوبت اول بررسی لایحه خروج از تولید در جلسات فشرده کمیسیون مشترک بررسی این لایحه در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده خبر داد.

ابوذر ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ازنوبت اول بررسی لایحه خروج از رکود تورمی  در جلسات فشرده کمیسیون مشترک بررسی این لایحه در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده خبرداد و گفت: با توجه به ارسال لایحه رفع موانع تولید به مجلس قرار شد ما لایحه خروج از رکود تورمی را مورد بررسی قرار دهیم و در این راستا، کمیسیون ویژه به علاوه شش تن از اعضای کمیسیون اقتصادی هیئتی را در رابطه با بررسی رفع موانع تولید تشکیل داده‌اند.

نماینده سیاهکل در خانه ملت ادامه داد: بنابراین حدود هفت نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و هفت نفر از کمیسیون اقتصادی موظفند تا این لایحه را بررسی کنند . برای بررسی این لایحه ما چند سناریو را با هم توافق کردیم که یک بحث، این بود که ما بررسی این موضوع را به بعد از مهرماه منتقل کنیم اما چون این موضوع می‌توانست آثار منفی به دنبال داشته باشد بنابراین سعی کردیم این موضوع را قبل از مهرماه مورد بررسی قرار دهیم.

ندیمی در پاسخ به پرسشی درباره میزان توجه به نظرات دیگر مراکز و مجموعه‌های ذی‌صلاح در این حوزه اظهار کرد: بنا شد به جای آنکه در هفته، سه جلسه  داشته باشیم، دو سه روز متوالی وقت بگذاریم تا این موضوع به سرانجام برسد و این امر پذیرفته شد و هفته بعد روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، این لایحه و پیشنهادات نمایندگان را بررسی می‌کنیم که البته ممکن است جلسات فشرده دیگری هم لازم باشد و الان هم قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس، کارگروهش را از روز شنبه تشکیل دهد تا ما براساس اتخاذ نظر مرکز پژوهش‌ها و دیگر مراجع ذی‌صلاح  و ذی‌نفع این را بررسی کنیم.

وی افزود: اگر رکود مسئله کشور است، پرداختن به این موضوع باید سرعت بگیرد. البته سرعت نباید باعث شود ما کیفیت را از دست بدهیم. از این رو در عین حال که نظرات مراجع و ذی‌نفعان دیگر را در نظر می‌گیریم، خودمان هم سعی می‌کنیم قبل از مهرماه این موضوع را به سرانجام برسانیم اما پذیرای نظر همه کارآفرینان و صاحبان نظر در بخش‌های خصوصی، تعاونی، اجرایی و دانشگاهی و مانند آن هستیم؛ چراکه مهمترین کار دولت بعد از موضوع تورم بحث رفع موانع تولید است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار کرد: به وسیله رفع موانع تولید می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، چون اگر مشکل تولید حل شود مشکل اشتغال، صادرات، کاهش واردات، مدیریت قیمت و اقتصاد رقابتی هم حل خواهد شد؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که در پی بررسی رفع موانع باشیم و من به عنوان نایب رئیس کمیسیون  اقتصادی مجلس تلاش می‌کنم نظرات مراجع و ذی‌نفعان را انعکاس دهم.

مطالب مرتبط
captcha