مروری بر جلسات هفتگی قرآن فاضل حمیداوی
کد خبر: 2913042
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
هفته به هفته با قرآنیان خوزستان/

مروری بر جلسات هفتگی قرآن فاضل حمیداوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نوشتار زیر نگاهی به فعالیت‌ها و جلسات هفتگی قرآن کریم فاضل حمیداوی؛ حافظ قرآن کریم شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان‌، سال 49 در خیابان 5 آسیاباد اهواز به دنیا آمد که از 4 سالگی در شیبان بزرگ شد. فعالیت‌های قرآنی خود را به صورت خودجوش و بدون معلم آغاز و پیگیری کرد.

فاضل حمیداوی یکی دیگر از حافظان کل قرآن کریم در استان خوزستان است.

در مسابقات مختلف قرآنی در رشته حفظ قرآن کریم شرکت داشته و رتبه‌های مختلفی را نیز به‌دست آورده است؛ رتبه اول رشته حفظ بسیجیان کشور، رتبه دوم مسابقات اوقاف کشور در رشته حفظ قرآن در سال 77، رتبه اول رشته حفظ مسابقات قرآن کارگران کشور برخی از رتبه‌های این حافظ قرآن کریم است.

هم‌اکنون و با گذشت سال‌ها از حضورش در مسابقات قرآنی و البته مشغله کاری همچنان در این عرصه فعالیت داشته و اکنون به‌صورت هفتگی جلسات قرآن را برگزار می‌کند؛ در حال حاضر شنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته در مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شیبان به آموزش‌های قرآنی می‌پردازد. قاریان و حافظان تازه‌کار با حضور در این جلسه قرآنی به برطرف کردن نواقص خود می‌پردازند.

وی علاوه بر تخصص در رشته حفظ کل قرآن کریم بر رشته‌های تجوید و صوت‌ولحن نیز تسلط دارد.

در اواخر سال 79 و با همکاری تعدادی اندکی از افراد قرآن آن منطقه به راه‌اندازی این مؤسسه اقدام کرد و به گفته وی در 14 سال فعالیت موسسه قرآنی حافظان قرآن بسیاری تربیت شده‌اند.

حمیداوی از جمله پیشکسوتان قرآنی است که تاکنون ده‌ها حافظ قرآنی را تربیت کرده است که بیش از 60 نفر از شاگردان وی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

captcha