کسب رتبه، مقصد نهایی مسابقات نیست/ رقابت‌های قرآنی؛ زمینه پیشبرد اهداف قرآنی
کد خبر: 3313986
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
محسن حاجی‌حسنی‌کارگر:

کسب رتبه، مقصد نهایی مسابقات نیست/ رقابت‌های قرآنی؛ زمینه پیشبرد اهداف قرآنی

گروه بین‌الملل: نماینده کشورمان در مسابقات مالزی با بیان اینکه رقابت‌های قرآنی زمینه‌ای برای پیشبرد و توسعه حرکت مردم به سمت قرآن است، گفت: در حقیقت این قاریان مبلغین اسلام هستند و باید در ابتدا برای پیشرفت مقاصد قرآن تلاش کنند.

محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نماینده کشورمان در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی پس از اجرای تلاوت خود در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به کوالالامپور، تصریح کرد: از تلاوتی که امشب داشتم راضی هستم. از تشویق مستمعین و رضایت استادم و همچنین بیانات دیگر اساتید قرآن که بعد از تلاوتم در سالن حضور داشتند، ارزیابی مثبتی پیدا کردم.

حاجی‌حسنی‌کارگر با اشاره به نمایندگان اعزامی دیگر کشورها به مسابقات قرآن مالزی تصریح کرد: با توجه به اینکه قاریان مالزیایی و مصری تلاوت ضعیف‌تری داشتند، احتمال کسب رتبه برتر برایم بسیار بالاست.

هدف اول در این مسابقات کسب رتبه برتر نیست

وی با بیان اینکه هدف اول در این مسابقات کسب رتبه برتر نیست گفت: این تلاوت‌ها باید مورد رضایت و عنایت الهی قرار گیرد، تا در مسیر قرآن حرکتی رو به جلو باشد. تلاوتی که بر مستمعین تاثیر بگذارد.

نماینده کشورمان در مسابقات مالزی با اشاره به استقبال خوب مردم از تلاوت خود تصریح کرد: مردمی که از مالزی و کشورهای دیگر شرکت می‌کنند، باید تلاوت‌های خوبی بشنوند و با سطح بالای تلاوت قاریان ایرانی در کشورمان آشنا شوند. تمام تلاش من هم بحمدلله در این راستا بود.

آرامش در تلاوت؛ رهاورد توسل به اهل بیت(ع)

وی با اشاره به حس و حالات خود قبل از رفتن به سکوی تلاوت اظهار کرد: پیش از تلاوت توسلی به اهل بیت(ع) داشتم و مخصوصا از حضرت زهرا(س) درخواست کردم که دستم را بگیرند تا تلاوتی قابل قبول ارائه کنم. ما مشهدی‌ها بر خوان نعمت امام رضا(ع) هستیم و به تعبیر خودمانی، بچه محل امام رضا(ع) هستیم، از ایشان نیز کمک خواستم. در طول تلاوت این احساس را داشتم که مورد عنایت شان واقع شدم و برای همین آرامش بیشتری داشتم.

حاجی‌حسنی‌کارگر افزود: امیدوارم که رتبه خوبی کسب کنم و برای تمام متسابقین نیز آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم تمامی قاریانی که در صحنه مسابقات بین‌المللی شرکت کردند و فعالیت‌های قرآنی دارند نیز توفیقات بیشتری داشته باشند تا بتوانند فرهنگ قرآن و تلاوت قرآن را در کشور خود توسعه دهند.

رقابتهای قرآنی زمینه؛ پیشبرد اهداف قرآنی

وی با بیان اینکه رقابت‌های قرآنی زمینه‌ای برای پیشبرد و توسعه حرکت مردم به سمت قرآن است، گفت: در حقیقت این قاریان مبلغین دین اسلام هستند و باید در ابتدا برای پیشرفت مقاصد قرآن تلاش کنند. ما نیز از آنان دعوت می‌کنیم که به کشور ما بیایند و در مسابقات شرکت کنند تا وحدت بین قراء ما و کشورهای دیگر به وجود بیاید و یا تقویت شود. این نوع رقابتها باعث می‌شود که امت ما روز به روز در جهان به وحدت بیشتر و بهتری برسند.

نماینده کشورمان در مسابقات مالزی با یادآوری افرادی که در راهیابی به مسابقات قرآن و توفیق قرائت قرآن به وی مساعدت کردند، گفت: ابتدا از استادم مصطفی حاجی حسنی کارگر که در طول مسیر هم برادر و هم پشتیبان بودند و خیلی به من کمک کردند؛ تشکر می‌کنم. ایشان به حق در طول مسابقات پشتوانه من بودند و همیشه مرا دلگرم می‌کردند.

خوشحالی پدر و مادر انگیزه مضاعفی به من داد

وی تصریح کرد: در دوران نوجوانی از استاد بیژنی نیز بهره بردم که از ایشان نیز تشکر می‌کنم که کمک شایانی در آن دوران داشتند. همین طور از اساتید دیگری باید یاد کنم که در جلساتشان حضور داشتیم و از محضر و بیاناتشان استفاده می‌کردیم.

حاجی‌حسنی‌کارگر در پایان گفت: از پدر و مادر نیز باید یاد و تشکر کنم. قبل از تلاوت نیز به پدر و مادرم فکر می‌کردم و کمی منقلب شدم. دوست داشتم تلاوتی داشته باشم که مثل همیشه اشک شوق از چشمانشان جاری شود. جدا از علاقه به خوشحالی هموطنانم، اینکه پدر و مادرم را شاد کنم انگیزه مضاعفی به من داد. امیدوارم تمام علاقه‌مندان به قرآن در کشور نیز از این تلاوت و تلاشی که در این دوره از مسابقات داشتم خشنود باشند.

captcha