کسب رتبه مهم نیست/ سعی می‌کنم تلاوت خوبی داشته باشم
کد خبر: 3313540
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
نماینده مصر در مسابقات مالزی:

کسب رتبه مهم نیست/ سعی می‌کنم تلاوت خوبی داشته باشم

گروه بین‌الملل: مهم نیست که چه رتبه‌ای به دست بیاوریم گرچه هرکسی که در مسابقات شرکت می‌کند، در پی کسب بهترین رتبه است؛‌ من تنها سعی می‌کنم تلاوت خوبی داشته باشم و به بهترین وجه آیات قرآن را قرائت کنم.

سید طنطاوی، نماینده جمهوری مصر در پنجاه‌و‌هفتمین ‌دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: از طرف وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر به عنوان نماینده کشورم در این دوره رقابت‌ها شرکت می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه تمامی قاریان مصری ابتدا آیات قرآن را حفظ و سپس به قرائت روی می‌آورند، گفت: من نیز از 9 سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم و در 12 سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شدم.
این قاری مصری در معرفی اساتید خود گفت: از اساتید بسیاری چون شیخ سلطان و شیخ سید فهد بهره برده‌ام که خداوند آنان را حفظ کند و نیز استاد شیخ محمد عبدالوهاب الطنطاوى که عموی من نیز هستند.
وی در بیان ارزیابی خود از مسابقات مالزی گفت: این مسابقات یکی از بهترین رقابت‌های قرآنی در جهان اسلام است.
طنطاوی افزود: این مسابقات از لحاظ میزبانی، عملیات اجرایی و داورانی که حضور دارند و بعضا از بهترین‌ها هستند،‌ در سطح بالای کیفی قرار دارد و این رقابت‌ها در راستای تحکیم عشق و علاقه به قرآن کریم در حال برگزاری است.
وی در پاسخ به اینکه چه پیش‌بینی از رتبه‌ای که به دست می‌آورد دارد؛ گفت: مهم نیست که چه رتبه‌ای به دست بیاورم. تنها سعی می‌کنم تلاوت خوبی داشته باشم و به بهترین وجه آیات الهی را بخوانم. البته هر کسی که در مسابقات شرکت می‌کند می‌خواهد که رتبه اول یا دوم را به دست بیاورد و در جستجوی بهترین رتبه است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون در مسابقات ایران شرکت کرده‌ است، گفت: یکبار دعوت شدم اما مسابقه با زمان امتحانات هم‌زمان شد و شرکت نکردم ولی ان شاء الله سال آینده در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز شرکت خواهم کرد.
طنطاوی در پایان در پاسخ به این سؤال که قاریان شرکت‌کننده را چگونه ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: نخستین موضوع مهم برای متسابقان بحث تجوید است؛ هر قاری همچنین باید تلاوت خود را حداقل با چهار دستگاه نغم اجرا کند.

مطالب مرتبط
captcha