سوء مدیریت دولت عربستان حادثه دلخراش منا را رقم زد
کد خبر: 3370644
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
رایزن فرهنگی ایران در گرجستان:

سوء مدیریت دولت عربستان حادثه دلخراش منا را رقم زد

شعب خارجی: مجتبی کامران‌فرد با اشاره به حوادث مناسک حج امسال و فاجعه مصیبت‌بار منا، گفت: متأسفانه سوء مدیریت دولت عربستان و بی‌کفایتی محض آل سعود باعث این اتفاق دلخراش شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، مراسم جشن عید قربان، دیروز، سوم مهرماه، به دعوت رامین ایگیدوف، شیخ‌الاسلام مسلمانان گرجستان و با حضور مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان، پاتا زاکاراشویلی، وزیر صلح و دوستی گرجستان، شیخ یاسین علی‌اف، مفتی شرق گرجستان و نمایندگانی از سایر ادیان این کشور برگزار شد.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان در این مراسم ضمن تبریک عید قربان و فرارسیدن عید سعید غدیر، گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. گذشت از تعلقات دنیوی و جدایی از مظاهر و وابستگی‌های مادی که در این روز بزرگ مشهود است، می‌تواند الگویی برای تمام ادیان و مذاهب باشد.

وی با اشاره به حوادث مناسک حج امسال و فاجعه مصیبت‌بار منا، اظهار کرد: متأسفانه سوء مدیریت دولت عربستان و بی‌کفایتی محض آل سعود باعث این اتفاق دلخراش شده و جمعی از مسلمانان عزیز که به قصد لبیک گفتن به دعوت حق تعالی، به سرزمین وحی عزیمت کرده بودند، به شهادت رسیدند.

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان موسم حج را نشانه وحدت همه مسلمانان دانست و گفت: این اجتماع عظیم موجب هراس دشمنان اسلام است و آنان همواره سعی خواهند کرد تا این وحدت را خدشه‌دار کنند.

کامران‌فرد در پایان سخنان خود خواستار اتحاد همه مسلمانان در مقابل حوادث اخیر در منا شد تا بتوان با تمام ظرفیت مسئولان این اتفاق را شناسایی و مجازات کرد.

یادآور می‌شود، نماز عید قربان، دوم مهر‌ماه در مسجد جمعه تفلیس و برخی از شهرهای گرجستان با شرکت مسلمانان و برخی سفرای کشورهای اسلامی اقامه شد.

مطالب مرتبط
captcha