رئیس‌جمهور اندونزی از دولت عربستان درباره حادثه منا توضیح بخواهد
کد خبر: 3375872
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

رئیس‌جمهور اندونزی از دولت عربستان درباره حادثه منا توضیح بخواهد

شعب خارجی: سازمان‌های اسلامی نهضت‌العلما و محمدیه از رئیس جمهور اندونزی خواستند تا به دلیل وقوع حادثه منا که موجب کشته‌شدن تعداد بسیاری از زائران اندونزیای شد، از دولت عربستان توضیح بخواهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، سایت خبری «تمپو» اندونزی، دیروز، هفتم مهرماه نوشت: سازمان‌های اسلامی نهضت‌العلماء و محمدیه از جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی خواستند تا به‌دلیل وقوع حادثه منا که موجب کشته شدن تعداد بسیاری از زائران اندونزیایی شد، از دولت عربستان توضیح بخواهد.

عقیل سراج، رئیس سازمان اسلامی نهضت‌العلماء ضمن تأکید بر نیاز به ارسال اعتراض رسمی دولت اندونزی به این واقعه، گفت: نباید سرمان را پائین بگیریم و دست‌بوسی کنیم؛ زیرا در آینده بیش از پیش لگدمال خواهیم شد.

وی ادامه داد: جوکو ویدودو باید از سوهارتو، رئیس‌جمهور پیشین اندونزی درس بگیرد که چگونه پس از وقوع حادثه در منا در سال 1998 به اعتراض رسمی به دولت عربستان پرداخت و از این اقدام واهمه‌ای نداشت.

رئیس بزرگ‌ترین سازمان اسلامی اندونزی با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی اجازه ورود دولت اندونزی به روند یافتن مفقودین را نخواهد داد، اظهار کرد: دولت عربستان سعودی یک نظام پادشاهی است و در این نظام‌ها همواره به‌صورت بسته عمل می‌شود.

همچنین عبد المکتی، یکی از مقامات عالی‌رتبه سازمان اسلامی محمدیه نیز خواهان توضیحات شفاف دولت عربستان سعودی در خصوص علت وقوع واقعه منا شد و تصریح کرد: نباید تنها با استفاده از عبارت تقدیر الهی به دنبال مختومه کردن این پرونده بود؛ بلکه باید دلایل واقعی آن مشخص شود.

یادآور می‌شود، پیش‌تر لقمان حکیم سیف‌الدین، وزیر امور دینی اندونزی که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، نسبت به سیاست‌های دولت عربستان که موجب عدم کسب اطلاعات کافی از حجاج اندونزیایی شده است، گلایه کرده بود.

مطالب مرتبط
captcha