تلاش وزیر امور دینی اندونزی برای روشن‌شدن ابعاد فاجعه منا
کد خبر: 3375876
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

تلاش وزیر امور دینی اندونزی برای روشن‌شدن ابعاد فاجعه منا

شعب خارجی: لقمان حکیم که به دنبال پاره‌ای از توضیحات از مقامات مسئول عربستان درباره حادثه منا است، گفت: مقامات سعودی باید درباره دلایل این حادثه توضیح بدهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، روزنامه «جاکارتا پست» اندونزی در مطلبی نوشت: لقمان حکیم، وزیر امور دینی اندونزی به دنبال پاره‌ای از توضیحات از مقامات مسئول عربستان در حادثه منا است.

وی عنوان کرده است که مقامات عربستانی باید توضیح بدهند چرا مسئولان امنیتی زائران اندونزیایی را از مسیر اصلی‌ خود خارج و به مسیری تنگ، جایی که آن حادثه ناگوار اتفاق افتاد، راهنمایی کردند.

حکیم گفته است که مستقیماً از یکی‌ از بازماندگان شنیده است مسئولان امنیتی گروهی از زائران را مجبور کردند که به جای عبور از مسیر اصلی‌ برنامه‌ریزی شده، از خیابان 204 حرکت کنند.

وی اظهار کرد: دولت اندونزی به‌صورت رسمی‌ دغدغه‌های خود در مورد حادثه مرگبار در منا را به دولت عربستان منتقل خواهد کرد.

وی این اتفاق را ناگوارترین اتفاق در 25 سال اخیر ذکر کرد و افزود: از دولت عربستان می‌‌خواهیم که به حادثه منا هر چه سریع‌تر رسیدگی و علل آن را روشن کند تا از اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری شود.

وزیر امور دینی اندونزی با ابراز تأسف و تألم خود از حادثه منا، اظهار کرد: ما باید از این اتفاق درس‌هایی بگیریم و باید قبول کنیم که دست سرنوشت این‌گونه برای ما رقم زده است؛ اما ما نمی‌‌خواهیم که چنین اتفاقاتی در آینده روی دهد.

مطالب مرتبط
captcha