اعزام استاد راهنما به همراه «سیدمصطفی حسینی»
کد خبر: 3494449
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

اعزام استاد راهنما به همراه «سیدمصطفی حسینی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از اعزام استاد راهنما، همراه نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اعزام سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، گفت: با توجه به تصمیمی که در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن مبنی بر اعزام استاد راهنما با برخی عزیزانی که به مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها اعزام می‌شوند، محمد عباسی، قاری بین‌المللی قرآن به عنوان استاد راهنما به همراه سیدمصطفی حسینی به مسابقات قرآن مالزی اعزام شد تا راهنمایی‌های لازم را داشته باشد.
وی در رابطه با اعزام مترجم به همراه سیدمصطفی حسینی، گفت: چند استاد با تجربه از جمله آقایان عباس انجام و حیدر جاودان هم‌اکنون در مالزی حضور دارند و البته دوستان دیگری هم اعزام شده‌اند که به زبان عربی تسلط دارند تا در خصوص ترجمه مشکلی نداشته باشد.
حسینی درباره میزان آمادگی نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی و آشنایی وی نسبت به آیین‌نامه مسابقات عنوان کرد: کمیته اعزام و دعوت از قاریان، جلسات توجیهی و هماهنگی به صورت خصوصی و عمومی برای متسابقان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌کند که این جلسات توجیهی برای سیدمصطفی حسینی نیز برگزار شده است.
وی افزود: طی جلسات توجیهی که برای نماینده اعزامی به مالزی برگزار شد، تجربیات و مواردی که در دبیرخانه کمیته اعزام وجود داشت به نماینده کشورمان در مسابقات مالزی منتقل شد؛ البته اساتیدی که در مالزی حضور دارند نیز به نماینده کشورمان کمک می‌کنند تا مشکلی نداشته باشد.
حسینی در این بخش از سخنان خود با اشاره به شهادت محسن حاجی‌حسنی کارگر، رتبه اول پنجاه و هفتمین دوره مسابقات قرآن مالزی در فاجعه منا، اظهار کرد: قبل از مسابقات قرآن مالزی مکاتباتی با مسئول برگزاری این مسابقات داشتیم و نکاتی را در خصوص شهادت محسن حاجی‌حسنی کارگر یادآور شدیم و از جایگاه این قاری متخلق ایرانی که سال گذشته رتبه اول را کسب کرد، نکاتی را بیان کردیم و پی‌گیری‌هایی انجام دادیم تا در این مسابقات به این موضوع نیز توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: با توجه به مکاتباتی که داشتیم، مسئولان مسابقات قرآن مالزی در نشریه‌ای که منتشر کرده‌اند به طور ویژه به شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر، نفر اول پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی پرداخته‌اند.
مطالب مرتبط
captcha