26 خرداد؛ زمان برگزاری مراسم تدفین پدر شعر انقلاب در سبزوار
کد خبر: 3506023
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

26 خرداد؛ زمان برگزاری مراسم تدفین پدر شعر انقلاب در سبزوار

گروه هنر: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار کرد: مطابق تصمیمات آخرین جلسه هماهنگی در رابطه بزرگداشت و تدفین پدر شعر انقلاب، پیکر استاد حمید سبزواری در محل پارک بهمن واقع در کنار اتوبان سبزوار به مشهد دفن خواهد شد.

علیرضا رادمان، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: مطابق آخرین هماهنگی‌های انجام شده در جلسه عصر 22 خردادماه مقرر شد با توجه بازدید انجام شده توسط فرزند ارشد استاد حمید سبزورای به همراه مسئولان شهرستان، این شاعر انقلاب در محل پارک بهمن واقع در کنار اتوبان سبزوار به مشهد دفن شود.
وی اضافه کرد: مکانی که درنظر گرفته شده است، تقریبا در وسط این پارک قرار گرفته و قرار شد در آینده المان یادبود و مکان یادمانی برای این شاعر انقلابی با هزینه شورای شهر و شهرداری سبزوار نیز در این محل بنا کنیم.
رادمان با اظهار اینکه با توجه به هماهنگی انجام شده، حسین ممتحنی بعد از مشایعت مردم تهران به زادگاهش منتقل شده و در سبزوار دفن شود، تصریح کرد: مراسم تدفین این شاعر بزرگ انقلاب صبح چهارشنبه، 26 خردادماه از مکان مسجد جامع سبزوار واقع در جنب چهارراه بیهق آغاز و در پارک بهمن کنار مصلی شهر به خاک سپرده خواهد شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه قرار شد خانه این شاعر انقلاب در سبزوار به موزه آثار وی تبدیل شود، عنوان کرد، در صورتی که این خانه آماده و مهیا برای موزه نشد، مکانی در کنار بنای یادبود مرحوم حمید سبزواری برای این کار اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت و زمان و مکان برنامه ختم مراسم مرحوم حسین ممتحنی در جلسه 23 خرداد با حضور مسئولان شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.
مطالب مرتبط
captcha