4 متسابق از راهیابی به مرحله اصلی مسابقات دبی بازماندند
کد خبر: 3507207
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

4 متسابق از راهیابی به مرحله اصلی مسابقات دبی بازماندند

گروه بین‌الملل: 4 متسابق حاضر در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی نتوانستند آزمون ارزیابی اولیه این مسابقات را با موفقیت پشت سر بگذارند لذا از راهیابی به مرحله اصلی این رقابت‌ها بازماندند.

عدم راه‌یابی 4 متسابق به مرحله اصلی مسابقات قرآن جایزه دبی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkhaleej.ae»، «محمد سلطان عبدالرحیم العلماء»، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، در این باره گفت: بیستمین دوره این مسابقات، دوشنبه‌شب، 24 خردادماه، با رقابت 8 متسابق آغاز شد.
وی افزود: برخی از کشورها و اقلیت‌‌های اسلامی در لحظات پایانی، عدم حضور خود را در مسابقات اعلام کردند و 4 متسابق نیز در مرحله مقدماتی ارزیابی حافظان قرآن حاضر در این دوره از رقابت‌ها حذف شدند.
محمد سلطان عبدالرحیم العلماء تصریح کرد: تعدادی از کشورها و اقلیت‌های اسلامی پس اعلام نام متسابق خود برای حضور در این رقابت‌ها در لحظات پایانی، انصراف خود از حضور را در این رقابت‌ها اعلام کردند و اکنون 84 متسابق در این مسابقات حضور دارند که 60 متسابق مورد ارزیابی مقدماتی قرار گرفته‌اند.
وی گفت: در ارزیابی اولیه این مسابقات، 4 متسابق به علت این که حفظ قرآن آن‌ها در سطح مطلوبی نبود، از حضور در مرحله اصلی مسابقات بازماندند، این در حالی است که ما شرایط حضور در این رقابت‌ها را قبلا به نهادهای مربوط ابلاغ کرده بودیم و حفظ مسلط قرآن همراه با ترتیل و تجوید از شرایط حضور در این مسابقات بود.
العلماء تأکید کرد: معرفی متسابقی که حافظ قرآن نیست، نقصی از سوی کشور مربوطه است و جایزه دبی پس از پیمودن راه سخت و رسیدن به این سطح غیرممکن است که با حضور متسابقین ضعیف به سکوی مسابقات موافقت کند و شهرت خود را به خطر بیاندازد.
وی افزود: در مجموع، 5 سؤال از متسابقین پرسیده می‌شود که 2 سؤال اول در وقت ظهر و در هتل پرسیده می‌شود و  3 سؤال باقیمانده نیز در سالن اصلی مسابقات و با حضور اعضای کمیته داوری و حاضران در سالن پرسیده می‌شود.
العلماء گفت: در حال حاضر کوچکترین متسابق شرکت‌کننده در مسابقات 10 ساله از کشور نپال و بزرگترین متسابق 24 ساله است و متسابق چینی نیز به دلیل این که 26 سال سن داشت، با حضور او در مسابقات موافقت نشد، همچنین، این مسابقات با اجرای متسابق روسیه که تلاوت نسبتا خوبی داشت، آغاز شد.
وی در پایان تأکید کرد: اعضای کمیته برگزارکننده مسابقات امیدوارند که رقابت‌های امسال خیلی قوی‌تر از سال‌های پیش برگزار شود و رقابت‌ها بسیار تنگاتنگ باشد.
بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در رشته حفظ کل قرآن، دوشنبه‌شب، 24 خردادماه، در سالن اجتماعات اتاق «بازرگانی و صنعت دبی» آغاز شد و تا ۱۸ ماه مبارک رمضان ادامه دارد. «مجتبی علیرضالو»، نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات است.
captcha