فراخوان نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی
کد خبر: 3504365
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

فراخوان نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در دبی

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان از 16 تا 28 آبان‌ماه سال جاری تحت عنوان رقابت‌های قرآنی «‌فاطمه بنت مبارک» برگزار می‌شود.

برگزاری بیستمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الامارات الیوم، «ابراهیم بوملحه»، رئیس کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی با اعلام این خبر گفت: شرایط شرکت در این رقابت‌ها مانند بخش آقایان است؛ شرکت‌کنندگان باید زیر 25 سال سن داشته باشند و مسابقات در رشته حفظ کامل قرآن کریم برگزار می‌شود.
تمام کشورهای عربی و اسلامی و نیز اقلیت‌های مسلمان مقیم سایر کشورهای خارجی می‌توانند در این رقابت‌ها نماینده داشته باشند.
وی همچنین از دیگر شرایط حضور بانوان در این رقابت‌ها را به همراه داشتن یکی از محارم(پدر، برادر و همسر) عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب کامل اسلامی از دیگر الزامات حضور در این مسابقات است.

بوملحه تصریح کرد: بانوان شرکت‌کننده نخست باید در مقابل هیئت اولیه پاسخگوی سؤالاتی باشند که از ایشان پرسیده می‌‌شود، سپس در صورت تأیید به حضور در صحن بین‌المللی رقابت‌ها راه می‌یابند.
جوایز درنظر گرفته شده

وی با اشاره به جوایز درنظر گرفته برای شرکت‌کنندگان در نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآنی بانوان گفت: جوایز نیز مانند بخش آقایان درنظر گرفته شده بدین شکل که نفر اول 250 هزار درهم امارات، نفر دوم 200 هزار درهم امارات، نفر سوم 150 هزار درهم امارات، نفر چهارم 65 هزار درهم امارات، و از رتبه پنجم تا دهم نیز به ترتیب 5 هزار درهم کمتر از یکدیگر خواهند گرفت تا به مبلغ 35 هزار درهم برای نفر دهم برسد. همچنین بقیه شرکت‌کنندگان نیز با توجه به امتیازی که حاصل کنند، مبالغی بین 25 تا 30 هزار درهم جایزه دریافت خواهند کرد.
تماس با کشورها برای حضور
بوملحه با اشاره به آغاز دعوت از نمایندگان کشورهای مختلف برای حضور در این رقابت‌ها گفت: کمیته‌های برگزاری، تماس با کنسولگری‌ها، اقلیت‌های مسلمان و نهادهای ذی‌ربط در کشورهای عربی و اسلامی را آغاز کرده‌ و آن‌ها را در جریان برگزاری این مسابقات قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات بخش آقایان نیز از دهم ماه مبارک آغاز خواهد شد، گفت: برنامه‌های جانبی این مسابقات از عصر امروز، 18 خرداد در قالب سخنرانی‌هایی با موضوع «شادی و مثبت‌گرایی» برای بانوان، آقایان و همچنین اقلیت‌های غیر عرب‌زبان آغاز می‌شود. 6 سخنرانی‌ ویژه آقایان در محل اتاق بازرگانی و تجارت دبی، 8 سخنرانی ویژه بانوان در انجمن نهضت بانوان و همچنین 8 سخنرانی ویژه اقلیت‌های غیر عرب‌زبان در مدرسه آکادمیک هندی دبی در نظر گرفته شده است.
بوملحه گفت: یک کانال ماهواره‌ای ویژه نیز برای پخش برنامه‌های این رقابت‌ها در زمانبندی‌های مختلف به‌صورت سراسری راه‌اندازی شده است. شبکه‌های «سما» و «نور» برنامه مسابقات را به‌صورت روزانه پخش و بخش رسانه‌ای مسابقات نیز خلاصه فعالیت‌های هر روز را به صورت یک گزارش ارائه می‌کند.
همچنین برنامه‌های مسابقات در کانال‌های رسمی جایزه قرآن دبی در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب در دسترس خواهد بود.
وی در پایان گفت: تعداد متسابقین شرکت‌کننده در مسابقات آقایان 92 نفر است، همچنین روزانه به قید قرعه یک عمره مفرده به یک نفر از حاضرین در سالن مسابقات جایزه تعلق می‌گیرد که موعد سفر در پایان فعالیت‌های مسابقات اعلام خواهد شد.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۷
0
0
سلام. شرکت برای عموم حفاظ کل خانم دراین مسابقه امکان پذیر هست؟برای ثبت نام به کجا باید مراجعه کرد. ممنونم راهنمایی بفرمایید
captcha