اعلام آمادگی 91 کشور برای حضور در رقابت‌های قرآنی دبی
کد خبر: 3503201
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

اعلام آمادگی 91 کشور برای حضور در رقابت‌های قرآنی دبی

گروه بین‌الملل: نمایندگان 91 کشور و اقلیت اسلامی، آمادگی خود را برای حضور در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی اعلام کردند.

اعلام آمادگی 91 کشور برای حضور در مسابقات قرآن دبی / اسامی کمیته داوران

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkhaleej.ae»، بیستمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن جایزه دبی، 7 تا 18 ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات اتاق «بازرگانی و صنعت دبی» و در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.
«ابراهیم محمد بوملحه»، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات قرآن جایزه دبی در این باره گفت: تعداد کشورها و اقلیت‌های اسلامی شرکت‌کننده در این مسابقات برای نخستین بار نسبت به دوره‌های گذشته به رقمی بی‌سابقه رسیده است.
«محمد عبدالرحیم سلطان العلماء»، رئیس واحد مسابقات نیز در این باره گفت: این واحد کار تدوین سؤالات را به شکل کامل به پایان رسانده و آیین‌نامه این دوره از مسابقات همچون دوره‌های گذشته است، به‌طوری که ابتدا دو سؤال از متسابقین در هتل پرسیده می‌شود و سپس از افراد راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات سه سؤال در سالن اصلی پرسیده می‌شود.

اسامی کمیته داوران بیستمین دوره مسابقات جایزه دبی
همچنین، کمیته برگزارکننده مسابقات اسامی کمیته داوران این دوره از مسابقات را اعلام کرد که «عادل بن إبراهيم محمد رفاعي» از عربستان، «شيخ علي حسن عبدالله آل علي» از امارات، «شيخ أيمن أحمد أحمد محمد سعيد» از مصر، «شيخ عبدالعزيز فاضل مطر فهد العنزي» از كويت، «شيخ أيمن رشدي سويد» از سوريه و «شيخ علي محمد الزين مبروك» از سودان، اعضای کمیته داوران بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی را تشکیل می‌دهند.
توانمندی متسابقین حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی در زمینه حفظ و تجوید قرآن، از سوی یک کمیته داوری اولیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و قبولی در این ارزیابی شرط حضور در مسابقات است.
در حاشیه مسابقات بین‌‌المللی قرآن جایزه دبی، رقابتی تحت عنوان «زیباترین صوت» با مشارکت 10 نفر برتر مسابقات جایزه دبی برگزار می‌شود که «شیخ أسامة الصافي» و «شيخ عبدالعزيز حسين الحوسني» از امارات و «شيخ عبدالرزاق عيطان الدليمي» از عراق از اعضای کمیته داوری این مسابقات هستند.
captcha