راه‌یابی نماینده ایران به مرحله اصلی مسابقات قرآن دبی
کد خبر: 3506769
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

راه‌یابی نماینده ایران به مرحله اصلی مسابقات قرآن دبی

گروه بین‌الملل: نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، مرحله ارزیابی اولیه این مسابقات را با موفقیت پشت سر گذاشت و به مرحله اصلی این رقابت‌ها راه یافت.

راه‌یابی نماینده ایران به مرحله اصلی مسابقات قرآن دبی

«مجتبی علیرضالو»، حافظ کل قرآن کشورمان و نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: مرحله اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از امشب، 24 خردادماه، آغاز می‌شود.

وی افزود: شب گذشته، 23 خردادماه، تست ابتدایی از من در یکی از اتاق‌های هتل محل اقامت گرفته شد و در این تست، آیاتی تقریبا مشابه یکدیگر از سوره‌های «فرقان»، «اعراف»، «عنکبوت» و «فاطر» پرسیده شد و داوران فقط از من خواستند که شماره آیات در این سوره‌ها را بیان کنم.

این حافظ کل قرآن کشورمان گفت: همچنین، در این تست اولیه از من خواسته شد که آیه نخست سوره‌های هود، یونس، حدید و نمل را تلاوت کنم و در حقیقت هدف آن‌ها این بود که مطمئن شوند من حافظ کل قرآن هستم.

علیرضا‌لو اظهار داشت: داوران مرحله ارزیابی اولیه این مسابقات همچنین، ترتیل آیاتی از قرآن را از من درخواست کردند که من به خوبی به سؤالات آن‌ها جواب دادم و به مرحله اصلی مسابقات راه پیدا کردم.

نماینده ایران در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی گفت: این تست اولیه با این هدف گرفته می‌شود که داوران اطمینان حاصل پیدا کنند که شرکت‌کنندگان حافظ کل قرآن هستند و اگر متسابقی حافظ کل نباشد باید به کشور خود برگردد و جواز حضور در سالن اصلی مسابقات را پیدا نمی‌کند.

راه‌یابی نماینده ایران به مرحله اصلی مسابقات قرآن دبی

وی گفت: داوران برخورد خوب و گرمی با من داشتند و سؤالات طوری بود که من فقط بتوانم آیات را به راحتی از سوره‌های موردنظر پیدا کنم.

مجتبی علیرضالو گفت: کمیته برگزارکننده مسابقات لیست اجرای متسابقین تا روز پنجشنبه، 27 خردادماه منتشر کرد که روزی تقریبا بین 8 تا 10 نفر متسابق در سالن اصلی مسابقات اجرا خواهند داشت که تا روز پنجشنبه اسم من در لیست نبود و در روزهای آینده لیست اجرای سایر متسابقین منتشر خواهد شد.

این حافظ قرآن کشورمان به مشکل عدم اعزام همراه وی به امارات اشاره کرد و گفت: «من چهارشنبه هفته گذشته برای حضور در مسابقات قرآن جایزه دبی به امارات آمدم و همان روزی که عازم این کشور بودم به من گفتند که هماهنگ می‌کنیم که مادرتان که به‌عنوان همراه شما در این مسابقات است به شما ملحق شود».

وی اضافه کرد: «متأسفانه دو روز پیش به من خبر دادند که مسئولان اماراتی اعلام کرده‌اند که تنها متسابقین زیر 16 سال می‌توانند همراه داشته باشند، این در حالی است که من نقض این قضیه را اینجا مشاهده کردم و برخی از متسابقین بالای 16 سال هستند که همراه دارند».

علیرضالو گفت: «من احساس می‌کنم از سمت ایران باید رایزنی‌ درستی در این زمینه انجام شود تا قبل از این که بنده اجرا داشته باشم، مادرم به عنوان همراه به من ملحق شود و در حقیقت، اگر از جانب ایران رایزنی‌ها درست انجام شود همراه من می‌تواند وارد امارات شود».

وی بیان کرد: «امیدوارم که این چند روزی که این جا هستم هماهنگی‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه ایرانی صورت بگیرد تا همراهم بیاید و من بتوانم با روحیه بهتری اجرا داشته باشم».

این حافظ کل قرآن کشورمان گفت: بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن که در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود بین هفت تا 10 روز است و در رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود که از یک کشور قاری و حافظ حضور دارند و هیچ کدام از متسابقین تنها نیستند، اما در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی علاوه بر این که زمان آن بسیار طولانی است، به دلیل این که فقط در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود، من داخل اتاق تنها هستم.

مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن کریم و متولد ۱۳۷۵ در شهرستان شهریار استان تهران است.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مروج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۱۶
0
0
سلام ضمن تشکر از ایکنای عزیز و آرزوی موفقیت برای برادر و دوست عزیزم آقا مجتبی لطف کنید نحوه حفظش و اساتیدش رو مرقوم بفرمایید که حق مطلب ادا بده.تشکر فراوان.یاحق
captcha