اهمیت نماز صبح/ کشتی حرفه ای همراه با تلاوت قرآن +صوت و عکس
کد خبر: 3521893
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
در جلسه قرآن مهدی عادلی مطرح شد:

اهمیت نماز صبح/ کشتی حرفه ای همراه با تلاوت قرآن +صوت و عکس

گروه فعالیت های قرآنی: جلسه قرآن «مهدی عادلی»، قاری بین المللی، روز گذشته 20 مرداد ماه با حضور قرآن آموزان نوجوان و جوان و سالخورده، در مسجدی فعال در زمینه های هیئت و بسیج و کتابخانه و در محلی خالی از جلسه قرآن، برگزار شد.

اهمیت نماز و بخصوص نماز صبح/  کشتی و قرآن بصورت حرفه ای/ روشمند بودن جلسه قرآن/+صوت و عکس

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن مهدی عادلی، قاری بین المللی، روز گذشته 20مرداد ماه، از ساعت 18:30 الی اذان مغرب و عشاء، با حضور قرآن آموزان خردسال و سالخورده در مسجد الزهراء(س) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان خواجه عبدالله انصاری، خیابان شهید عراقی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، عادلی به تلاوت آیاتی از سوره مائده پرداخت و مورد تشویق حاضران قرار گرفت که در پایان ارائه خواهد شد.

سپس، اعضای سالخورده جلسه به تلاوت تقلیدی از قاریان و اساتید مصری پرداختند و عادلی، در خلال تلاوت، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد. از جمله نکاتی که این قاری بین المللی به آن اشاره کرد، چگونگی تلفظ حرف همزه بود که در این باره گفت: همزه، از حروف حلقی است و از اقصی الحلق ادا می‌شود، یعنی دورترین نقطه حلق، نسبت به دهان تلفظ می‌شود. وی همچنین به صفات همزه اشاره کرد و گفت: همزه باید تیز و با شدت ادا شود و به اصطلاح صفت نبر را همراه خود داشته باشد.

اهمیت نماز و بخصوص نماز صبح/  کشتی و قرآن بصورت حرفه ای/ روشمند بودن جلسه قرآن/+صوت و عکس

یکی از نکات جالب این جلسه قرآن، روشمند بودن در تدریس قرآن کریم بود. به این صورت که قرآن آموزان، با تشخیص مهدی عادلی، به گوش دادن و تقلید از یک تلاوت قاری مصری، همراه با گوش دادن و تمرین ترتیل استاد خلیل الحصری، موظف بودند.

در ادامه اعضای جوان و نوجوان جلسه به تلاوت سوره های تقلیدی از منشاوی و عبدالباسط پرداختند که موجب تشویق عادلی قرار گرفتند. از جمله کسانی که مورد تشویق قرار گرفتند، دو برادر پرتلاش بودند که با وجود سن کمشان و عدم گذراندن مقاطع تحصیلی، کاملا زیبا و روان، قرآن را تلاوت می‌کردند و با همت بالای پدرشان، بصورت مداوم به جلسه می‌آمدند.

اهمیت نماز و بخصوص نماز صبح/  کشتی و قرآن بصورت حرفه ای/ روشمند بودن جلسه قرآن/+صوت و عکس

این قاری بین المللی، در خلال تلاوت یکی از قرآن آموزان که در آیه «فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ» وقف کرد به وی متذکر شد که این آیه را همراه آیه بعد تلاوت کند که معنا کامل شود. سپس درباره نماز و اهمیت آن و فضیلت نماز اول وقت، علی الخصوص نماز صبح  توصیه هایی به حاضرین در جلسه کرد.

مهدی عادلی در ادامه به مسئله حضور قلب در نماز اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که باعث افزایش حضور قلب در نماز می‌شود، سلامت جسمی است. اگر یک جسم رنجور و بیمار داشته باشیم، اصلا در نماز، توجهی به تقرب به بارگاه خداوند متعال نداریم.

همچنین، این قاری بین المللی برای سلامت جسم، راهکارهایی را ارائه داد که از جمله آنها کم خوردن غذا بود و اضافه کرد که اغلب بیماری ها بخاطر پرخوری است. دیگر راهکاری که عادلی توصیه کرد، ورزش کردن بود و در خلال این بحث، خاطره ای از دوران جوانی خود گفت که در آن دوران، همراه با تلاوت قرآن، کشتی گیر بوده و تا مراحل کشوری پیش رفته، اما به دلیل آسیب دیدگی، ورزش حرفه ای را ادامه نداده است.

عادلی در ادامه به یکی دیگر از مواردی که انسان، از نماز غافل می‌شود اشاره کرد و با استناد به حدیث«حب الدنیا، راس کل خطیئه» بیان کرد: دنیا دوستی باعث می‌شود، بجای اینکه نمازگزار در هنگام نماز به یاد خدا باشد، دائما یاد مادیات از جمله حقوق و دخل و خرجها و حساب و کتاب ها باشد.

 این قاری بین المللی، یاد خداوند متعال در طول روز را، راهکار برطرف کردن این مشکل دانست.

درس تجوید، پایان بخش این جلسه بود. عادلی در این جلسه تلفظ حرف «ض» را با بیان مثال توضیح داد که حرف «ض» دو نوع است:1- مصری که میل به دال دارد و 2- حجازی که مورد تایید علمای تجوید است و شدتش از ضاد مصری کمتر است و کنار زبان به کنار دندانهای آسیا می خورد.

اهمیت نماز و بخصوص نماز صبح/  کشتی و قرآن بصورت حرفه ای/ روشمند بودن جلسه قرآن/+صوت و عکس

سپس با رسیدن به وقت نماز مغرب و عشاء، نماز جماعت برگزار شد.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن مهدی عادلی، چهارشنبه ها (نیمه اول سال دوساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال بعد از نماز مغرب و عشاء) در مسجد الزهراء(س) برگزار می‌شود.

در پایان تلاوت مهدی عادلی ارائه می‌شود.

 

کد

مطالب مرتبط
captcha