خشنود و تاجزاده؛ منتخبان جلسه شریفیان+ صوت و عکس
کد خبر: 3542726
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

خشنود و تاجزاده؛ منتخبان جلسه شریفیان+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن با برگزاری مرحله مقدماتی دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی و با حضور قاریان و حافظان شرق تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن با برگزاری مرحله مقدماتی دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی همراه بود. این جلسه قرآن در حسینیه گروه صنعتی قائم واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر. بلوار دلاوران چهارراه دلاوران. جنب فروشگاه بزرگ بی نی سی، برگزار شد.

در ابتدا از ساعت 19 تا 20، اعضای جلسه به تلاوت قرآن از ادامه درس هفته گذشته پرداختند و شریفیان، نفس به نفس با قاریان تمرین می‌کرد و همچنین، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد.

شریفیان در تحلیل تلاوت یکی از اعضای جلسه که به سبک محمدصدیق منشاوی تلاوت می‌کرد، گفت: در بحث لحن مقامی و لحن لفظی می‌شود به تلاوت‌های محمدصدیق منشاوی مراجعه کرد. اگر منشاوی،  زنده بود به یقین تغییراتی در سبک تلاوتش ایجاد می‌کرد؛ از جمله اینکه تأکیدش را از درجات اولی مقام را تغییر می‌داد و به درجات بالا هم تأکید می‌کرد. چون به هرحال، امروزه انسان در سیر تاریخی که گذرانده، به شکوفایی و تکامل عقلی رسیده است.

شریفیان با بیان اینکه، قرآن یک رسانه آسمانیست در قالب نوشتار، گفت: محمود صدیق منشاوی، کاری که برادرش(محمدصدیق منشاوی) نتوانست انجام دهد را به خوبی انجام داده است و به قاریان منشاوی‌خوان توصیه کرد تا به تلاوت‌های محمودصدیق منشاوی هم مراجعه کنند.

در ادامه از ساعت 20 تا 22 مرحله مقدماتی دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی، با تلاوت آقایان، میثم نجمی، سیدسجاد هاشمی، حسین بیات، محمدرضا اکبرزاده، سید‌میلاد تاجزاده، عبدالصمد مرزوقی، علیرضا مهدیزاده، علی خشنود و هاشم نجمی برگزار شد و هرکدام به دلخواه، به مدت 8 دقیقه به تلاوت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

در پایان و با جمع‌آوری آراء مستمعین، سیدمیلاد تاجزاده و علی خشنود به مرحله فینال دور سوم جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه یافتند. همچنین در انتهای جلسه، عکسی به یادگار گرفته شد و حاضران، سرسفره اطعام قرآن کریم، پذیرایی شدند.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن سه‌شنبه‌ها از ساعت 19 تا 22 در حسینیه گروه صنعتی قائم واقع در میدان رسالت، میدان الغدیر، بلوار دلاوران، چهارراه دلاوران، جنب فروشگاه بزرگ بی نی سی، برگزار می‌شود.

در پایان تلاوت‌های منتخب ارائه می‌شود.

علی خشنود

کد
دریافت

سیدمیلاد تاجزاده
کد
دریافت
مطالب مرتبط
captcha