هدیه‌ای که امام جمعه فقید سبزوار قبول نکرد
کد خبر: 3554407
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به‌مناسبت چهلمین روز درگذشت امام جمعه سبزوار/

هدیه‌ای که امام جمعه فقید سبزوار قبول نکرد

گروه شهرستان‌ها: آیت‌الله محمدباقر شریعتی‌سبزواری، استاد حوزه علمیه قم از هدیه‌ای گفت که حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه فقید سبزوار آن را نپذیرفت، هدیه‌ای که فردی به دلیل قضاوت عادلانه‌ وی می‌خواست آن را در اختیار مدرسه علمیه اهل‌البیت(ع) قرار دهد.

آیت‌الله محمدباقر شریعتی‌سبزواری، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه از نزدیک با حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی، امام جمعه فقید سبزوار در ارتباط بوده و نسبت به وی شناخت داشته است، گفت: زهد، رعایت عدالت و احتیاط در استفاده از اموال بیت‌المال از جمله ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام ابراهیمی بود.
بسیاری از افراد، تقوا و زهد حجت‌الاسلام ابراهیمی را نشناختند
وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام ابراهیمی، انسانی بی‌نظیر بوده و در تقوا و زهد، بسیاری او را نشناختند، عنوان کرد: این عالم دینی، فردی مهمان‌نواز بوده و از تواضع زیادی برخوردار بود.
آیت‌الله شریعتی‌سبزواری اظهار کرد: سبزوار به دلیل قرار داشتن در مسیر زائران حرم رضوی مهمانان زیادی داشت و در بسیاری از اوقات، وقتی مهمان به منزل ایشان مراجعه می‌کرد، برخلاف بسیاری از افراد با رویی گشاده برخورد و با بهترین امکانات پذیرایی می‌کرد و اگر در مشهد حضور داشت، امکانات لازم را برای اقامت مهمانان فراهم می‌کرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امام جمعه فقید سبزوار در گسترش علوم دینی و تشویق کودکان نقش ویژه‌ای در این شهرستان داشته است، ابراز کرد: مشاهده می‌کردم ایشان، کودکانی که سوره‌هایی از قرآن را حفظ بودند، با دادن هدیه تشویق کرده و همچنین بر یادگیری احادیث نبوی و احادیث ائمه اطهار(س) توصیه می‌کرد.
مدیر مسئول مجله «جستاری در معارف اسلامی» با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام ابراهیمی با داشتن مسئولیت‌های مختلف، برای خود شخصیت خاصی را قائل نبود، گفت: آن عالم دینی از تواضع خاصی برخوردار بود و در خطبه‌های نماز جمعه از مطالب اخلاقی و انسان‌ساز بهره برده و همیشه برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه قبل از رفتن مطالعه می‌کرد.
قبول نکردن هدیه برای مدرسه اهل‌البیت(ع)
وی با ابراز اینکه آن عالم دینی، با اعتقاد و دقت خاصی کار می‌کرد، ادامه داد: در زمان گسترش و نوسازی مدرسه اهل‌البیت(ع)، فردی با 40 میلیون تومان پول وارد شد و بیان کرد من از عدالت شما در قضاوت راضی و خشنود هستم و حکمی که درباره من صادر کردید، قبول دارم برای تشکر و هدیه، این مبلغ پول را برای هزینه در این مدرسه تقدیم می‌کنم.
آیت‌الله شریعتی‌سبزواری با تأکید بر اینکه ما در آن زمان موافق دریافت این هدیه بودیم ولی امام جمعه شهرستان سبزوار این پول را قبول نکرد، تصریح کرد: آن عالم دینی حتی از یک ریال پول شبهه‌ناک برای مدرسه اهل‌البیت(ع) استفاده نکرد.
وی با اشاره به اینکه در زمان ساخت این مدرسه، حجت‌الاسلام ابراهیمی در بسیاری از اوقات شخصاً کار می‌کرد و در برخی موارد از اموال شخصی خود در این راه هزینه می‌کرد، بیان کرد: حجت‌الاسلام ابراهیمی که مدیریت حوزه علمیه اهل‌البیت(ع) و نمایندگی ولی فقیه در سبزوار را برعهده داشت، حتی برای بستگان خود، از اموال عمومی و امتیازات ویژه استفاده نکرده و در این راه خیلی محتاط بود.
مسئول مؤسسه سیمای فضیلت در قم با اشاره به اینکه مدرسه علمیه اهل‌البیت(ع) با تمام زحماتی که کشیده شد، یکی از بهترین مدارس علمیه استان شد، افزود: برای ساخت این مدرسه و گسترش آن، تعدادی از خانه‌ها و زمین‌های اطراف ـ البته بدون اجبار ـ توسط مدیریت حوزه خریداری و وقف شد که گاهی در خرید این زمین‌ها، از قیمت روز نیز بیشتر پرداخت شد.
captcha