فصل رویش پیام‌رسانان وحی در هامبورگ آغاز می‌شود
کد خبر: 3581919
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
با پنجمین دوره مسابقات قرآن اروپا از جمعه؛

فصل رویش پیام‌رسانان وحی در هامبورگ آغاز می‌شود

گروه بین‌الملل: در واپسین روزهای فصل آخر سال، پیام‌رسانان قرآن از بام فیروزه‌ای مرکز اسلامی هامبورگ بر قلب آسمان اروپا به پرواز درخواهند آمد تا نوید آغاز فصل رویش بر معادجویان قاره اروپا باشند.

فصل رویش پیام‌رسانان وحی در هامبورگ آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در اروپا از جمعه، 10 مارس 2017 مطابق با 20 اسفندماه 1395 در هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، در رشته‌های قرائت، اذان، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود و تا یکشنبه، 22 اسفند ادامه دارد. 
ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت‌ها از بهمن‌ماه آغاز و از طریق سایت دارالقرآن مرکز اسلامی انجام شد.
شرایط سنی متسابقان(بانوان و آقایان) در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال است و در بخش حفظ کل، 10 جزء و 5 جزء نیز گنجانده شده است.
مهدی عادلی از ایران؛ داور رقابت‌ها
مهدی عادلی از ایران، علی رمضانی از آلمان، سید‌یحیی حسینی از دانمارک و ذوالخیرات فیض الهی از آلمان از اساتید شیعه و سنی چهار داور بخش آقایان از کشورهای مختلف هستند.
در بخش خواهران نیز سه استاد از جمله موسوی از آلمان، ترکی‌پور از دانمارک و استاد عبدالعلی از آلمان بر رقابت‌ها نظارت می‌کنند.
از هر بخش 3 برگزیده معرفی و در قسمت مفاهیم رتبه برگزیده به صورت مشترک از بین متسابقین خانم و آقا انتخاب می‌شود.
این بخش به صورت کتبی و در خصوص سوره‌های هود و یونس از جلدهای 8 و 9 تفسیر نمونه است.
به نفر اول قرائت 1500 یورو، نفر دوم 1200 یورو و نفر سوم 1000 یورو، همچنین به نفرات اول تا سوم بخش حفظ کل به ترتیب 1200، 1000 و 800 یورو اهدا خواهد شد.
اعزام نفرات برتر به مسابقات ایران
نفرات اول این دوره از مسابقات همانند دوره‌های گذشته، به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران معرفی می‌شوند.
لازم به ذکر است نفرات برتر مسابقات اروپا جزء فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان بوده‌اند که این نشان‌دهنده سطح کیفی بالای مسابقات بین‌المللی در اروپاست.  
دوره‌های آغازین مسابقات بین‌المللی قرآن در اروپا فقط در سطح شهر هامبورگ برگزار می‌شد؛ اما به دلیل استقبال چشمگیر و قابل توجه عاشقان قرآن، هم اکنون این مسابقات در سطح اروپا برگزار می‌شود.
در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اروپا، همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه ایران، قابل تقدیر است.
captcha