ضرورت اهتمام بیشتر به جلسات قرآن بانوان در اروپا/ در مونیخ تدریس مجازی قرآن دارم
کد خبر: 3583121
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
حبیبه عبدالعلی خواستار شد؛

ضرورت اهتمام بیشتر به جلسات قرآن بانوان در اروپا/ در مونیخ تدریس مجازی قرآن دارم

گروه بین‌الملل: داور پنجمین مسابقات اروپایی قرآن در مرکز اسلامی هامبورگ لازمه تقویت سطح کیفی و کمی قرائت بانوان در اینگونه رقابت‌ها را اهتمام بیشتر به جلسات آموزش قرآن بانوان در اروپا عنوان کرد.

ضرورت اهتمام بیشتر به جلسات قرآن بانوان در اروپا
حبیبه عبدالعلی، داور پنجمین مسابقات اروپایی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، پنجمین مسابقات اروپایی قرآن بانوان از روز جمعه، بیستم اسفندماه، در مرکز اسلامی هامبورگ در دو بخش آقایان و بانوان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
مهدی عادلی، علی رمضانی، سید‌یحیی حسینی و ذوالخیرات فیض اللهی داوران بخش آقایان و خانم‌ها ترکی‌پور، حبیبه عبدالعلی و موسوی پاینده سه داور بخش بانوان این رقابت‌ها هستند.
حبیبه عبدالعلی که به عنوان داور «صوت و لحن» و «حفظ و تجوید» در مسابقات حضور یافته و تجربه‌ای 15 ساله در حوزه تدریس تجوید و زبان عربی دارد، در گفت‌و‌گو با واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، خود را بیشتر معرفی کرد و گفت: حبیبه عبدالعلی حسینی هستم. 15 سال است که در حوزه تجوید و تدریس زبان عربی فعالیت می‌کنم و بیشتر طلبه‌های مقیم سوریه را آموزش داده‌ام.
تدریس قرآن در مونیخ با اسکایپ
وی افزود: از دو سال گذشته در شهر «مونیخ» آلمان ساکن و مشغول فعالیت‌های قرآنی شدم. در این شهر به دلیل نبود مسجدی که بتوان در آن فعالیت و تدریس قرآن انجام داد با برنامه «اسکایپ» فعالیت قرآنی و تدریس خود را برای شاگردانم به صورت مجازی و از راه دور انجام می‌دهم.
عبدالعلی تصریح کرد: 6 سال در جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در دمشق نیز تدریس قرآن داشته‌ام و تجربه داوری‌ بیش از 8 ساله در مسابقات قرآن سوریه و هامبورگ را دارم.
مسابقات؛ راهی برای معرفی اسلام به غیرمسلمانان
وی در ادامه با اشاره به نقش چنین رقابت‌هایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اروپا گفت: در اروپا اسلام درست به مردم معرفی نشده است. دعوت از غیر مسلمانان در این‌گونه مسابقات سبب می‌شود که افکار عمومی اسلام و قرآن را به خوبی شناخته و باورهای غلط آنان تصحیح شود.
حبیبه عبدالعلی همچنین بیان کرد: با چنین مسابقاتی مفاهیم ناب اسلامی از جمله تسامح و مهربانی به یکدیگر در بین قشر جوان مسلمان که در اروپا متولد و بزرگ شده و تحصیل کرده‌اند، بیشتر انتشار یافته و ارزش‌های اسلامی را در بین آنان نهادینه می‌کنیم.
لازمه ارتقای مسابقات بانوان رفع کمبودها است
عبدالعلی با ارائه پیشنهاداتی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات اروپایی قرآن در بخش بانوان گفت: بانوان مسلمان در اروپا به تشکیل جلسات ترتیل و روان‌خوانی قرآن نیاز دارند و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که رفع آن رونق کمی و کیفی رقابت‌ها را در پی خواهد داشت.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده سطح کیفی و کمی قرائت قرآن در بین بانوان مسلمان مقیم اروپا پیشرفت داشته و تقویت شود.
یادآور می‌شود، پنجمین مسابقات اروپایی قرآن که با حضور 160 متسابق از کشورهای مختلف جهان در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شده است، امروز، 22 اسفند، به کار خود پایان می‌دهد.
captcha