مسابقات اروپایی قرآن پیشرفت چشمگیری داشته است
کد خبر: 3582829
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
علی رمضانی:

مسابقات اروپایی قرآن پیشرفت چشمگیری داشته است

گروه بین‌الملل: داور پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن با ارزیابی پنجمین مسابقات اروپایی قرآن که در هامبورگ در حال برگزاری است، گفت: این رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت چشمگیری داشته است.

مسابقات اروپایی قرآن پیشرفت چشمگیری داشته است
علی رمضانی، داور پنجمین مسابقات اروپایی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی رمضانی از اعضای اصلی دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ متولد سال 1357 در مشهد است، وی از کودکی به فراگیری قرآن روی آورده و اکنون یکی از فعالان عرصه قرآن و فعالیت‌های قرآنی است.
وی زیر نظر اساتیدی چون فرقانی، ابوالقاسمی، شاه میوه و جواد پناهی به فراگیری قرآن پرداخت و حائز رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن تهران، کشوری نوجوانان و آلمان است.
رمضانی داور بخش صوت پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ است، به همین بهانه واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ مصاحبه‌ای کوتاه با وی انجام و آن را در اختیار ایکنا قرار داد که با هم می‌خوانیم:  
ـ ابتدا درخصوص سابقه فعالیت‌های قرآنی‌تان توضیحاتی بفرمایید:
ـ مدت 12 سال است که در دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ مشغول فعالیت هستم. داوری سه دوره از مسابقات اروپایی مرکز اسلامی هامبورگ، آلمان و دو دوره از مسابقات شمال اروپا در کشور سوئد را عهده‌دار بوده‌ام.  
ـ دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ چه فعالیت‌هایی تاکنون انجام داده است؟
ـ برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه خواهران و برادران به صورت هفتگی و روزانه در طول سال با حضور قاریان مدعو از ایران و همچنین انجام کارگاه‌های آموزشی تخصصی فنون تلاوت قرآن از جمله این فعالیت‌ها است.
همین‌طور شناسایی نخبگان قرآنی و معرفی قاریان برتر و اعزام آنان به مسابقات بین‌المللی و نیز مسابقات در فضای مجازی مانند «ان للمتقین مفازا» از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
ـ چه نتایجی در مسابقات برای فعالان قرآنی این مرکز حاصل شده است؟
ـ ثمرات فعالیت‌های دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ شامل کسب رتبه سوم مسابقات قرآن اوقاف در تهران در سال 2013، رتبه اول مسابقات اروپایی قرآن در سال 2013، رتبه اول و رتبه چهارم در دوره قبل توسط قاریان هامبورگ و کسب رتبه اول رشته قرائت و اذان نوجوانان و نیز حفظ 5 جزء این رقابت‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
ـ در پایان بفرمایید سطح پنجمین مسابقات اروپایی قرآن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ـ سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت چشمگیری داشته است. دو نفر از شرکت‌کنندگان مسابقات اروپایی قرآن جزو فینالیست‌ها و صاحب رتبه‌های چهارم و پنجم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بوده‌اند که این مورد نشان‌دهنده سطح بالای این رقابت‌ها است.
captcha