قرآن؛ بهترین منبع معرفی اسلام در اروپا/ 15 سال تجربه آموزش قرآن
کد خبر: 3583259
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
داور مسابقات هامبورگ عنوان کرد:

قرآن؛ بهترین منبع معرفی اسلام در اروپا/ 15 سال تجربه آموزش قرآن

گروه بین‌الملل: «یاسمین ترکی‌پور»، از داوران پنجمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ با اشاره به راهکارهای نشر هر چه بیشتر اسلام در کشورهای اروپایی گفت: اگر ما بخواهیم عظمت اسلام را به اروپاییان اعم از مسلمان و غیر مسلمان نشان دهیم، بهتر است با قرآن آغاز کنیم.

قرآن؛ بهترین منبع معرفی اسلام در اروپا/ 15 سال تجربه قرآنی در دانمارک
یاسمین ترکی‌پور، داور پنجمین مسابقات اروپایی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ، پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ از جمعه، بیستم اسفندماه، در هامبورگ برگزار شده است و امروز، 22 اسفند، به کار خود پایان می‌دهد.
3 داور در بخش بانوان عهده‌دار داوری رقابت‌های این بخش بوده‌اند که یاسمین ترکی‌پور یکی از آن‌ها است.
وی گفت‌و‌گویی با واحد خبری مرکز اسلامی هامبورگ انجام داد که با هم می‌خوانیم:
ابتدا خودتان را معرفی کنید و درباره فعالیت‌های قرآنی‌تان توضیحاتی بفرمایید:
ـ یاسمین ترکی‌پور هستم. ایرانی‌الاصل و ساکن کشور دانمارک. دارای دو مدرک تحصیلی یکی علوم حوزوی در رشته فقه بانوان و دیگری آکادمیک در رشته حقوق و ترجمه هستم.
15 سال است که در چندین مؤسسه و همچنین مسجد تازه تأسیس امام علی(ع) در «کپنهاگ» دانمارک مشغول فعالیت‌های قرآنی و مذهبی هستم. به زبان‌های عربی، دانمارکی و انگلیسی آشنایی و تسلط دارم.  
بخشی از فعالیت‌های قرآنی من در آموزش روان‌خوانی، مفاهیم، تفسیر، صوت و لحن و احکام تلاوت بوده است.
از سال 2011 نیز در مسابقات قرآن دانمارک، سوئد، انگلیس و آلمان به داوری مشغول بوده‌ام.
در پنجمین مسابقات اروپایی قرآن داور چه بخشی هستید؟
ـ بخش وقف و ابتدا
به نظر شما بهترین روش برای معرفی اسلام به افکار عمومی جهان به‌ویژه در اروپا چیست؟
اگر ما بخواهیم عظمت اسلام را به اروپاییان اعم از مسلمان و غیر مسلمان نشان دهیم، بهتر است ابتدا با قرآن آغاز کنیم. بهترین روش تبیین دین اسلام و ارزش‌های اسلامی از طریق قرآن است.
برگزاری چنین مسابقاتی چه تأثیری در بین مسلمانان مقیم اروپا دارد؟
برگزاری مسابقات قرآن حائز سه نکته است؛ اول اینکه یک مسلمان باید بداند همیشه وابسته به قرآن است. دوم این‌که این رقابت‌ها تأثیری مثبت و مهم در روحیه مسلمانان دارد و گردهمایی آنان در چنین رویدادهایی و تبادل اندیشه در خصوص قرآن، صمیمیت بین مسلمانان را بیشتر می‌کند و سوم اینکه در این رویداد قرآنی به کودکان و بزرگسالان اعلام می‌کنیم که قرآن اصلی‌ترین منبع دین است و باید آن را بیاموزند و کسی که مفاهیم قرآن را نیاموزد، دینش کامل نیست.
مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران را در مقایسه با اروپا چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد، ایران یک کشور اسلامی بوده و برای قرآن و فعالیت‌های قرآنی اهمیت ویژه‌ای قائل است و آن را در اولویت قرار داده است؛ بنابراین رقابت‌های ایران با رویدادهای مشابه در اروپا قابل مقایسه نیست.
کشورهای مختلفی از سراسر جهان در مسابقات قرآن ایران شرکت می‌کنند؛ درحالی‌که در رقابت‌های اروپا فقط از کشورهای اروپایی حضور دارند.  
از سوی دیگر مسابقات ایران عاملی برای پیشرفت کیفی مسابقات اروپایی قرآن هم بوده است؛ زیرا برترین‌های این رقابت‌ها به مسابقات ایران معرفی می‌شوند و این انگیزه‌ای برای رقابت حافظان و قاریانی با توانمندی‌های بالا در مسابقات است.
captcha